21 september: Dag van de Ommezwaai!

15 september 2013

21 september: Dag van de Ommezwaai!

basta_ommezwaai Tientallen organisaties hebben het initiatief genomen om op 21 september samen te komen in Amsterdam. Daarmee willen zij laten zien dat het anders kan en anders moet. Dat is heel waardevol. Hoop, verandering en optimisme is wat we nodig hebben om een einde te maken aan het cynisme. Ook de SP-afdeling Venlo sluit hierbij aan en roept iedereen op om naar deze demonstratie te komen. Ook vanuit Venlo rijdt er deze dag een speciale bus.

Deze regering van VVD en PvdA heeft ons land in een neerwaartse spiraal gebracht: bezuinigingen, teruglopende investeringen en bestedingen, lagere belastinginkomsten, oplopende werkloosheid, hogere woonlasten, stijgende kosten van levensonderhoud, belastingverhogingen, lagere pensioenen en nog meer bezuinigingen.

Wij sluiten ons aan bij tientallen organisaties, die onder het kopje www.stopbezuinigingen.nl, het initiatief hebben genomen om op zaterdag 21 september te demonstreren tegen het bezuinigingsbeleid van het kabinet-Rutte, dat gewone mensen de prijs laat betalen voor de crisis. Wij laten zien dat het anders kan en anders moet.
Kom ook naar Amsterdam en doe mee. Kom op voor zorg, onderwijs en werk. Wij willen een eerlijke verdeling van de lusten en de lasten en met investeringen de crisis te lijf.

Nederland is een rijk en ontwikkeld land met enorme mogelijkheden. Het is aan ons om de lasten en de lusten eerlijker te verdelen en mensen kansen te bieden in plaats van angst aan te jagen.
Met hoop, verandering en optimisme maken we een einde aan de sfeer van negativisme en cynisme die momenteel over ons land hangt.

Ondertussen lijkt het kabinet aan een wanhoopsoffensief begonnen. Het draagvlak voor deze coalitie van PvdA en VVD verdampt als sneeuw voor de zon. En het goede nieuws is: het alternatief krijgt van onderop vorm. Overal in het land komen mensen in beweging. Ze zijn klaar met het negativisme, de platte bezuinigingen en met dit kabinet dat drukker is met zichzelf dan met Nederland.

SP-leider Emile Roemer: Emile_Roemer“Ik ga naar Amsterdam om duidelijk te maken dat we het samen moeten doen, met iedereen die wil investeren in zorg, werk, onderwijs, cultuur en innovatie. Ik nodig je bij deze uit: kom ook naar Amsterdam. Hoe meer mensen naar het Beursplein komen, hoe sneller dit kabinet zijn biezen pakt en hoe sneller we aan de opbouw kunnen beginnen.”

Dag van de ommezwaai; het is basta! Stop de bezuinigingen!

Waar: Beursplein, Amsterdam
    Wanneer: Zaterdag 21 september 2013
    Aanvang: 13:00 uur
    Route: Vanaf Beursplein via Dam, Muntplein en Waterlooplein naar de Dokwerker.

Vanaf diverse plekken in Limburg vertrekken er bussen naar Amsterdam. Bij voldoende belangstelling regelen we ook vanuit Venlo gezamenlijk vervoer naar de demonstratie. Vertrek vanuit het centrum van Venlo is dan om 09:15 uur vanaf het NS-station.
Voor meer informatie neem contact op met Petra Zegers: 077-351 05 62 of stuur haar een e-mail. Deelnemers ontvangen 19 september de definitieve informatie over de precieze vertrektijden en opstapplaats.

Laat ook via de Facebook-pagina weten of je erbij bent en nodig zoveel mogelijk vrienden en familie uit. Samen maken we er een heel mooie dag van. Doe mee, want dit is óns moment. Basta! Nu de ommezwaai.
Tot in Amsterdam!

Download de flyer (PDF)
Website: Stop de Bezuinigingen
Column Emile Roemer: Basta! Nu de Ommezwaai
Doe mee en steun de SP. Nu is de tijd. Sluit je aan.