Ledenavond in Stadhuis over verkiezingen en congres

7 juni 2012

Ledenavond in Stadhuis over verkiezingen en congres

stadhuis_venlo Op dinsdag 12 juni organiseren we een ledenavond over de aanstaande verkiezingen en het partijcongres en worden de afgevaardigden daarvoor gekozen. Deze avond vindt plaats in het historische stadhuis van Venlo. Aangezien we niet vaak de kans hebben om daar iets te doen wordt aan het begin van de avond eerst een rondleiding verzorgd door een stadsgids vanuit de VVV. Mis dit niet, grijp deze kans en kom ook.

Het stadhuis van Venlo, gebouwd in 1737, kent een roemrijke geschiedenis. De meesten kennen het ‘Huis van de stad’ wel, lezen er over in de krant, zien het op tv of lopen er wel eens langs als ze in de binnenstad zijn. Elke toerist moet er een foto van hebben gemaakt. Maar dat is de buitenkant.
Wel eens afgevraagd wat centrale_hal_stadhuis er nu in dat stadhuis allemaal gedaan wordt? Altijd al eens graag de binnenkant van het stadhuis willen zien? Grijp dan je kans op 12 juni want dan geeft de SP-Venlo een rondleiding in het stadhuis. Van kelder, kerkers, het zwaard van de beul, de chique burgemeesterskamer, de nog chiquere B&W-kamer met het goudleren behang, de trouwkamer en natuurlijk de raadszaal. Het komt allemaal in geuren en kleuren aan bod.
Vanuit de VVV-informatiewinkel komt een officiële stadsgids B&Wkamer_stadhuis een rondleiding verzorgen. De stadsgids kan veel vertellen over het heden en verleden van het Venlose stadhuis maar ook de nodige smeuïge anekdotes van voorvallen en berechtingen die hebben plaats gevonden.

Daarnaast zal bestuurslid Stefan Hugues in de raadszaal vertellen over activiteiten die de SP-afdeling wil organiseren.
Raadslid (en kandidaat-Kamerlid) Ton Heerschop kabinet-gevallen-opstaan-sp vertelt en beantwoordt vragen over de Tweede Kamerverkiezingen, het begrotingsakkoord van de Kunduzcoalitie en de gevolgen daarvan voor de gemeente Venlo en uw eigen portemonnee.

Dus 3 activiteiten in 1 klap en dat in het historische stadhuis dat normaal voor buitenstaanders gesloten blijft. De SP heeft moeite moeten doen om deze avond geregeld te krijgen en zo vaak krijgen we niet de kans om iets in het stadhuis te organiseren; dus grijp deze kans.
Graag tot ziens op dinsdag 12 juni 2012 om 19.30 uur in het stadhuis (Markt 1, Venlo). We verheugen ons op uw komst, u bent van harte uitgenodigd. Neem gerust andere geïnteresseerden en/of SP-sympathisanten mee.

Drie aandachtspuntjes:
• Die avond wordt op de begane grond in het stadhuis nog een bijeenkomst gehouden die we niet willen verstoren. Graag beginnen we op tijd zodat we ook de ruimten op de begane grond kunnen betrekken bij de rondleiding. Mocht je later zijn, meld je bij de gemeentelijke medewerkers (bodes) of sluit aan in de centrale hal (1e etage) of raadszaal (2e etage).
• Slecht ter been, in een rolstoel of geen liefhebber van traplopen? Het stadhuis is voorzien van een lift die elke etage kan bereiken.
• Parkeren kan op de Peperstraat, Kwietheuvel, Maaskade (gratis, achterkant Theater Maaspoort waar het afgebroken stadskantoor stond) of in de diverse parkeergarages.

Vindt u ons goed bezig? Maak de SP groot en steun ons
05-06-2012: SP-raadslid Ton Heerschop op kandidatenlijst Tweede Kamer
05-06-2012: Concept kandidatenlijst SP: continuïteit, ervaring en jong talent
05-06-2012: Verkiezingsprogramma SP: met nieuw vertrouwen samen sociaal uit de crisis komen