Zilveren Tomaat voor Guus Janssen

2 april 2012

Zilveren Tomaat voor Guus Janssen

29-03-2012 Zilveren Tomaat 2 Afgelopen donderdag kreeg Guus Janssen uit handen van SP-Kamerlid Tiny Kox de Zilveren Tomaat uitgereikt. Dit is een erkenningsteken voor bijzondere actieve leden van SP-afdelingen. Guus kreeg de onderscheiding vanwege zijn 40-jarige inzet als actief kaderlid van de afdeling Venlo.

Donderdag 29 maart hield de SP-Venlo een ledenvergadering waarop enkele belangrijke keuzes gemaakt werden zoals over de lokale koers, een nieuw bestuur en de voorbereiding op het partijcongres later dit jaar. Senator Tiny Kox kwam speciaal naar Venlo om daarover te discussiëren en om de Zilveren Tomaat bij Guus Janssen op te spelden.

Guus Janssen heeft zich in Venlo sterk gemaakt voor de SP en al veel voor de partij betekend. In 1972 werd hij lid en stond aan de wieg van de oprichting van de Venlose afdeling. Guus heeft ook menig succesvolle actie geleid en was 20 jaar afdelingsvoorzitter. Sinds enkele jaren maakt hij opnieuw deel uit van het bestuur en zorgt dat de campagnes gesmeerd verlopen.

29-03-2012 Zilveren Tomaat 3Tiny Kox (rechts) spreekt lovende woorden en anekdotes over Guus.

Tiny Kox zette Guus namens de Venlose afdeling eens stevig in het zonnetje en spelde hem de Zilveren Tomaat op als erkenningsteken en waardering voor zijn bijzondere inzet voor de SP-afdeling. Jarenlang verzorgde Guus mede het drukwerk van de afdeling. Duizenden pamfletten, enveloppen, actiekaarten, handtekeningenlijsten, flyers, sponsjes en posters moeten door zijn handen zijn gegaan. Daarnaast bezorgt Guus folders, onze Zo-krant en het ledenblad van de SP, De Tribune.

29-03-2012 Zilveren Tomaat 2

SP-Eerste Kamerlid Tiny Kox roemde Guus omdat hij veel van zijn werkzame tijd besteedde aan de SP terwijl hij goudgeld had kunnen verdienen met zijn schildersbedrijf. Ook toen het even minder ging met de SP in Venlo ging Guus niet bij de pakken neerzitten maar bleef toch al die tijd voor de SP-afdeling actief. Als dank kreeg Guus onder luid applaus als eerste lid van de afdeling Venlo de Zilveren Tomaat opgespeld!

Tot op het moment van uitreiken wist Guus van niets wat de verrassing des te mooier maakte. Beduusd hoorde Guus de mooie woorden die Tiny over hem sprak aan. Voor deze ene keer was Guus sprakeloos, emotie overmande hem. Toch wist hij nog een kort dankwoord uit te brengen en zei tevens dat hij van plan was om ‘gewoon’ door te gaan met zijn activiteiten voor de SP.

29-03-2012 Zilveren Tomaat 1Een trotse Thea met bloemen en een nog overrompelde Guus die ook nog een flinke pot met zijn lievelingssnoepjes kreeg.

Ook Guus’ vrouw Thea kreeg een flinke bos bloemen voor al die tijd dat ze Guus aan de SP af stond. Haar reactie: “Er moet nog veel gebeuren in Venlo en als de SP Guus daarbij nodig heeft dan is hij van jullie.”

Lees ook: