Fractie loopt 4daagse voor goede doel

14 juni 2011

Fractie loopt 4daagse voor goede doel

THHV Van 19 t/m 22 juli doen onze twee SP-raadsleden mee aan de Vierdaagse in Nijmegen. Deze sportieve uitdaging doen ze niet alleen voor hen zelf. Aan hun wandelprestatie hebben ze via een sponsoractie een goed doel gekoppeld. Ze lopen om zoveel mogelijk geld bij elkaar te verzamelen voor het Toon Hermans Huis in Venlo. Sponsor beide heren en steun daarmee het goede doel!

Beide raadsleden van de SP-fractie hadden al een tijd geleden besloten dit jaar mee te lopen met de Nijmeegse Vierdaagse. Voor raadslid Ton Heerschop een bijna vertrouwd ritueel omdat hij alweer voor de 7e keer deelneemt aan dit grootste wandelevenement ter wereld. Fractievoorzitter Alexander Vervoort neemt dit jaar voor de eerste keer deel.
Omdat beide raadsleden dit jaar samen lopen kwam er binnen de fractie het idee om daar een goed doel aan te koppelen. Alexander Vervoort Dat doel moest zeker geen politiek doel zijn en er moest ook geen politiek mee bedreven worden. Ook mag het geen doel zijn dat getroffen wordt door de bezuinigingen van de gemeente Venlo. “Immers, die strijd moeten we aangaan in de raadszaal”, aldus Alexander Vervoort.

Het goede doel dat is gekozen is het Toon Hermans Huis in Venlo (THHV). Op haar website staat hun doel als volgt omschreven: 'Het Toon Hermans Huis Venlo is er om mensen met kanker en hun naasten te helpen zo goed mogelijk te leven en om te gaan met kanker. We willen hen tot steun zijn, een ontmoetingsplaats en wegwijzer.' Liaklein Toen directeur Lia de Loey-Killaars werd benaderd met de vraag of beide SP'ers voor het THHV mochten lopen, werd ze meteen enthousiast en zegde alle steun toe. Het Toon Hermans Huis Venlo is afhankelijk van subsidies, donaties en giften om haar werk voort te zetten in deze belangrijke voorziening voor mensen met kanker, hun naasten en nabestaanden.

Raadslid Ton Heerschop: Ton Heerschop “Ziek zijn is geen keuze, als wij in Nijmegen een prachtig feest kunnen vieren met 45.000 wandelaars en duizenden bezoekers dan is het goed dat te koppelen aan mensen die een dergelijke tocht niet meer kunnen volbrengen omdat zij getroffen zijn door ziekte of voor een ziek familielid zorgen.”
Er is bewust gekozen voor een niet-politiek doel. Vervoort: “Politiek bedrijven doen we ongeveer 361 dagen per jaar, deze Vierdaagse willen we gewoon een sportieve prestatie neerzetten. En als we daarmee een leuk bedrag ophalen voor een goed doel dan is dat mooi meegenomen.”

twitter Via Twitter zijn Ton en Alexander te volgen tijdens de marsen; ze hebben beide toegezegd om regelmatig hun hoogte- en dieptepunten met de thuisblijvers via de sociale media te delen. Het afzien, de blaren, het volkomen stuk zitten, het bier na binnenkomst, en het verloop van de sponsoractie is allemaal mee te beleven tijdens hun Vierdaagse voor het goede doel.

Alexander Vervoort loopt de 4x40 km als militair met de verplichte minimale 10 kg bepakking, en zal starten vanaf de militaire start en verblijfslocatie Heumersoord. Ton Heerschop loopt de 50 km per dag en verblijft samen met nog tientallen andere Venlonaren met de Stichting Venlo Beweegt in het Nijmeegse Dukenburg.

Om zeker te zijn dat de juiste manier gevolgd wordt om de gelden binnen te krijgen voor het goede doel, 4daagse doet de SP-fractie mee aan de officiële Vierdaagse Sponsorloop. Met alle lopers samen willen ze een recordbedrag ophalen voor zoveel mogelijk goede doelen. De Sponsorloop biedt een 100% garantie dat alle donaties en sponsoring voor 100% naar het goede doel gaan, dus géén strijkstok! Het geld wordt pas overgemaakt nadat de heren de Vierdaagse op 22 juli hebben uitgelopen. Vervoort: "Voor mij is deze regel een extra motivatie om elke dag opnieuw de finish te halen!"

Wilt u hen helpen om zoveel mogelijk geld bij elkaar te lopen voor het Toon Hermans Huis Venlo door ze te sponsoren? Via hun eigen website gekoppeld aan hun loopnummer kunt u Alexander (508084) en/of Ton (50-B-596) sponsoren (minimumbedrag is 5 euro). Allebei de heren sponsoren mag natuurlijk ook!

"Wij rekenen en hopen op een flink bedrag voor ons goede doel. Steun dit via onze wandelprestaties. Alvast enorm bedankt, mede namens het Toon Hermans Huis in Venlo!!", zeggen Alexander Vervoort en Ton Heerschop.

Sponsor hier Alexander Vervoort
Sponsor hier Ton Heerschop
Website Toon Hermans Huis Venlo
Website Nijmeegse Vierdaagse