1 APRIL: "SP’er ontvangt 'hunk-van-de-raad-prijs'"

1 april 2010

1 APRIL: "SP’er ontvangt 'hunk-van-de-raad-prijs'"

Alexander Vervoort "In het ZondagNieuws van afgelopen zondag werd Alexander Vervoort, fractievoorzitter voor de SP in Venlo, uitgeroepen tot ‘hunk van de raad’, ofwel meest aantrekkelijke mannelijke politicus in Venlo. Vanochtend zal Vervoort de prijs in ontvangst nemen." Geloofde je dit echt?

Voor wie het nog niet door had welke dag het vandaag is, en wat mensen op deze bijzondere datum met elkaar uithalen, het is 1 april dus je bent gefopt of je had hem snel door. We kregen enkele serieuze vragen (ook van journalisten) voor meer informatie over de prijsuitreiking. Geintje geslaagd dus ;-)
Onderstaande bericht is dus nep maar de column in het ZondagNieuws van afgelopen zondag is wel echt. En juist die column vormt de basis voor deze 1-aprilgrap, die wel degelijk een serieuze ondertoon heeft.

Want ofschoon we gevleid zijn door de woorden in de 'hunk-van-de-raad-column', gaat het om een column en die zijn bedoelt om mensen en organisaties op de hak te nemen of zaken aan de kaak te stellen. Dat wilde de SP-Venlo vandaag ook doen met onderstaande bericht.
De SP is geen voorstander van vleeskeuringen, de politieke arena leent zich daar ook niet voor. Ook hekelen we de gedachte dat aantrekkelijke hoofden belangrijker zijn dan wat iemand zegt of het partijprogramma en haar standpunten, die de persoon wenst uit te dragen.
Mensen worden gek gemaakt met reclame- en marketinguitingen die een mooi en slank uiterlijk als maat nemen. Daarnaast is de laatste tijd de afkeer van andersdenkenden toegenomen, of ze nu een ander geloof, seksuele voorkeur of politieke achtergrond hebben. Ook dit willen we hiermee aan de orde stellen, en vaak is het gebruik van humor de beste manier om dit te doen.

De SP is een serieuze partij die op de inhoud politiek voert om iets te kunnen bereiken voor de mensen. Maar ook wij houden van humor op z'n tijd!!

Lees hier het nepbericht van vandaag terug:

Het ZondagNieuws benadrukt dat het om een serieuze verkiezing en prijsuitreiking gaat, en om dat te onderstrepen zal er aan deze ‘misterverkiezing’ een jaarlijkse wisselprijs worden gekoppeld. David door Michelangelo Columniste Claire van het het ZondagNieuws, die de uitverkiezing op poten zette, is verheugt met de prijsuitreiking, die bestaat uit een kleine replica van Michelangelo’s beeldhouwwerk David uit 1504. “Het beeld symboliseert echte mannelijkheid, stoer, strakke blik maar toch liefdevol, en dat gespierde naakte lichaam maakt het plaatje compleet. Past precies bij raadslid Vervoort, hij is de terechte winnaar”, aldus Claire.

Volgens weekblad ZondagNieuws gaat het niet zo maar om een vleeskeuring maar vooral om het uiterlijk bewustzijn van de heren politici. Claire: “Daar waar de dames veel aandacht besteden aan hun vertoning, laten de mannen vaak een steek vallen. Politiek gaat al langer niet meer om enkel het debat maar ook het oog wil wat, en dat laatste is vaak een bepalende factor bij de stembusgang”. Vervoort beaamt dit: “Afgelopen raadsverkiezingen van november jongstleden was ik nog vrij onbekend maar de verkiezing tot ‘hunk van de raad’ zal dat bij de volgende stembusgang belonen, ik hoop enkel met mijn verschijning veel vrouwelijke kiezers en ook alle zetels van de VVD naar me toe te trekken.”

Vervoort is verheugd over de toekenning maar zet ook vraagtekens bij deze vorm van vleeskeuring. Door de column in het ZondagNieuws staat zijn telefoon en e-mail roodgloeiend met allerlei verzoeken tot interviews en afspraakjes: “Om horendol van te worden, zo veel aandacht kan een normaal mens niet verwerken.” Voor de liefhebbers is inmiddels bekend geworden dat Vervoort zal meewerken aan een fotoreportage voor de glossy L’Homo, dat later dit jaar zal verschijnen.

De prijsuitreiking vindt vanmorgen in kleine en besloten kring plaats bij het raadslid thuis. Dit omdat de columniste haar werkelijke identiteit niet wenst prijs te geven omdat ze dan niet meer "frank en vrij" zou kunnen schrijven.

28-03-2010: Column: Vervoort is ‘hunk’ van de raad...