SP speelt voor Sinterklaas

5 december 2009

SP speelt voor Sinterklaas

4-12-2009 Blerick Tijdens de verkiezingen vroegen we de mensen om een gunst. Direct na de verkiezingen bedankten we hen daarvoor. En met sinterklaas voor de deur geven we iets terug aan de mensen. De komende jaren gaat er hard bezuinigd worden wat zuur zal smaken. Daarom stond de SP als Sinterklaas op straat zoetigheid uit te delen.

Besturen hebben de vreemde neiging om in slechte tijden flink te beknibbelen en in goede tijden flink te spenderen, terwijl het omgedraaide veel slimmer zou zijn. Ook Venlo heeft minder vet aan de botten en speelde de afgelopen jaren flink voor sinterklaas. Alhoewel, de mensen die echt verlegen zitten om meer koopkracht profiteerden het minst. De SP gaat nog geen positie kiezen voor we het gehele pakket aan beleidsmaatregelen en de financiële onderbouwing van de toekomstige coalitie hebben beoordeeld.
Dat het allemaal minder gaat worden in de gemeente lijkt te voorzien. Wat ons woedend maakt is dat de 'gewone mensen' opnieuw in hun beurs gepakt worden terwijl graaiende bankiers en politietop gewoon doorgaan met “meer voor mij, minder voor het volk”. Dus dan gaat de SP opnieuw actie voeren! Ditmaal onder het motto: 'Bos kan Sinterklaas zijn voor de banken, de SP is een beetje Sinterklaas voor u!'

5-12-2009 Belfeld 1

Met zakjes gevuld met enkele overheerlijke pepernoten stonden de SP’ers weer paraat in de waterkou in Blerick, Belfeld en Tegelen. Gewoon uitdelen van zoet, waar anderen dat alleen beloven.
Het is misschien een klein gebaar maar de reacties waren enorm leuk. Kinderen die al een zakje hadden gehad en voor een tweede keer langskomen, zeggen keurig dat ze al pepernootjes gekregen hebben. We belonen ze met een tweede zakje want zoveel eerlijkheid uit een kinderhart mag beloont worden.

5-12-2009 Belfeld 2

Zowel in Belfeld, Tegelen als ook in Blerick waren steeds binnen 20 minuten (!) de 500 zakjes pepernoten uitgedeeld. Zo vonden wel heel erg snel de ruim 3000 pepernootjes een nieuwe eigenaar.
Enkele dames merkten op dat ze het enorm waarderen maar de SP op deze manier wel slecht is voor hun figuur. We hebben ze de tip meegegeven om actief te worden en een wijk te folderen, goed voor de lijn en het houd de mensen geïnformeerd.

5-12-2009 Tegelen 1

Natuurlijk is het ook de manier om met mensen in gesprek te raken. Mensen die vragen waarom de SP nu alweer op straat te vinden is. Mensen die zich zorgen maken om de toekomst. Mensen die de politiek beu zijn en zich alleen maar gepakt voelen. Mensen die maar niet zijn gaan stemmen “want er veranderd toch niets”. Allemaal mensen in de gemeente Venlo die het verdienen om gehoord te worden.

5-12-2009 Belfeld 3

In de gesprekken slaat regelmaat de toon om van cynisch naar toch een beetje hoopvol dat er in ieder geval een SP is die naar de mensen luistert. De gesprekken zijn altijd zinvol. De twee kersverse volksvertegenwoordigers hebben weer veel gehoord om mee de gemeenteraad in te nemen.

21-11-2009: SP bedankt de kiezer