SP: geen nieuwe snelweg bij Venlo

22 juni 2009

SP: geen nieuwe snelweg bij Venlo

greenportlane090621klein Op 19 juni werd in een Statencommissie gesproken over de mogelijke aanleg van de Greenportlane. De Greenportlane moet de nieuwe bedrijventerreinen ten noorden van Venlo ontsluiten en verbindt de A67 met de A73.

De SP heeft als enige partij tegen de aanleg van de Greenportlane gestemd. Volgens SP-Statenlid Rob Janssen is de aanleg van een nieuwe snelweg 'onwenselijk'.

Rob Janssen Rob Janssen: "Al jaren wordt er gesproken over de aanleg van een verbinding tussen de A67 en de A73. Wanneer deze weg er komt, dan zal er een nieuwe by pass tussen beide snelwegen worden gerealiseerd. Dit zal extra verkeer aantrekken doordat automobilisten knooppunt Zaarderheike kunnen vermijden en hierdoor een stuk afsnijden. Dit zorgt voor onnodig veel verkeer op deze weg die als ontsluiting moet dienen."

De SP heeft voorgesteld om de Greenportlane aan te leggen als een gewone weg met een rijbaan per richting, gecombineerd met goed openbaar vervoer. Rob Janssen: "Helaas haalde ons voorstel het niet, alle partijen in de Statencommissie leken voor de aanleg van een nieuwe snelweg bij Venlo. De komende tijd blijven wij knokken tegen de aanleg van deze nieuwe snelweg."

greenportlane090621klein

07-05-2009: Actie Behoud de Parel tegen bomenkap