Hulp bij belastingaangifte groot succes

22 mei 2009

Hulp bij belastingaangifte groot succes

Spreekuur Hulpdienst De Hulpdienst van de SP Venlo heeft dit jaar voor het eerst service verleend bij het invullen van de belastingaangifte. Terugkijkend was het een groot succes; bijna iedereen kon worden geholpen en kreeg geld terug van de belastingdienst, een enkeling zelfs 5000 euro!

De Hulpdienst van de SP Venlo bood begin maart gratis deskundige hulp aan bij het invullen van de belastingaangifte 2008. Deze service wordt geheel belangeloos en op vrijwillige basis verzorgd door SP-leden met deskundigheid op het gebied van belastingen en financiën, en is bedoeld voor mensen die moeite hebben met het invullen van de aangifte.

Tientallen mensen hebben na het lezen van de oproep in diverse huis-aan-huisbladen van deze mogelijkheid gebruik gemaakt. Het betrof hier mensen uit alle lagen van de bevolking; met een modaal inkomen, inkomens uit de middenklasse, alleenstaanden, gescheiden, mensen met en zonder kinderen, personen al dan niet met een eigen woning.

Eurobiljetten Van de mensen en gezinnen waarvan de SP-Hulpdienst de belastingaangifte mocht verzorgen blijkt dat 90% van hen geld terug mag ontvangen van de fiscus. Bedragen variëren van enkele honderden euro's tot 5000 euro. De SP heeft iedereen naar tevredenheid kunnen helpen en we hebben daardoor veel gelukkige gezichten gezien.
Bij een enkeling lag de hulpvraag zo complex dat we deze naar de Belastingdienst hebben doorverwezen waar ze alsnog goed geholpen werden.

Al met al mogen we spreken van een groot succes voor de hulpvragers en de partijleden van de Hulpdienst, heeft de SP mensen ontmoet die de partij een warm hart toedragen, en is de belastinghulp volgend jaar zeker voor herhaling vatbaar!

Bij allerlei soorten vragen staat de SP u met raad en daad bij. De Hulpdienst is gratis en voor iedereen. Bel op dinsdag en donderdag tussen 18.00 en 20.00 uur de telefonische hulpdienst van de SP op 06-57305201 (spreek eventueel het antwoordapparaat in dan bellen we u zsm terug) of stuur een email naar hulpdienstvenlo@sp.nl.

Website van de Hulpdienst
8-3-2009: Gratis hulp van de SP bij het invullen van de belastingaangifte