Leden: "SP Venlo is klaar voor de raad!"

8 januari 2009

Leden: "SP Venlo is klaar voor de raad!"

logo_sp_venlo Woensdagavond hield de lokale SP-afdeling in Venlo haar Nieuwjaarsborrel gecombineerd met een ledenvergadering, waarop de leden met unanieme stemmen onder andere besloten dat de SP klaar is om een gooi te doen naar raadszetels bij de herindelingsverkiezingen. De aanwezige leden hebben het afdelingsbestuur de opdracht meegegeven om mee te doen aan de gemeenteraadsverkiezingen van november 2009.

Alexander Vervoort De in 2003 opnieuw opgerichte SP-afdeling neemt voor het eerst deel aan de verkiezingen. Afdelingsvoorzitter Alexander Vervoort: “Onze leden hebben een historische stap gezet die we met beide handen aanpakken. Het vertrouwen is er, de ambities en doelstellingen ook.”

Vervoort is ook realistisch: “Voor de SP zijn er elke dag verkiezingen, iedere dag opnieuw moeten we het vertrouwen van de mensen winnen, dat zal richting november niet anders zijn.” Over ambities is de jonge partij ook duidelijk: “Als nieuwkomer gaan we ons in de raad bewijzen en laten zien uit welk hout we gesneden zijn, dat zal niet makkelijk worden maar we zijn klaar voor de strijd!”

Vervoort: “De SP wenst een einde te maken aan het ondoordachte beleid en het denken in grote projecten over de ruggen van de gewone mensen, zoals de Maasboulevard, Maaswaard, Stadskantoor, multifunctioneel stadion, 'Made in Venlo', nieuwe Maaspoort, enzovoorts. Een beter, veiliger en menselijker Venlo voor hetzelfde geld, moet mogelijk zijn! Daar wil de lokale SP zich met lef, daadkracht en nieuw optimisme keihard voor inzetten.”

Eurobiljetten “In tegenstelling tot andere partijen hoeft de SP zich niet druk te maken om politieke carrières en ambities, de SP neemt het woord volksvertegenwoordiger bloedserieus: we gaan er zitten voor de mensen en niet voor onszelf.”, aldus voorzitter Alexander Vervoort.

De komende maanden gaat de afdeling een conceptverkiezingsprogramma schrijven en een kandidatenlijst samenstellen. Beide worden rond de zomer aan de leden voorgelegd. Intussen gaat de SP door met wat ze voorheen deed: in gesprek met mensen, de buurt in, leden scholen, bedrijven en instanties bezoeken, leden werven, acties/ activiteiten/ mensen organiseren.

Op de ledenvergadering hebben de leden zich daarnaast ook uitgesproken over een nieuw afdelingsbestuur dat is uitgebreid tot 12 mensen om het werk en de taken beter te kunnen verdelen en de band tussen kader en (actieve) leden te versterken. Ook werd het jaarplan voor 2009 met diverse actiepunten aangenomen.
De avond werd gepresenteerd door Sef Derkx met muzikale begeleiding van Arno Adams.

• De uit Tegelen afkomstige en in Belfeld woonachtige Alexander Vervoort (29 jaar) is sinds juli 2006 afdelingsvoorzitter en werd gisterenavond in die functie herkozen. In het dagelijks leven is hij werkzaam als beleids- medewerker Defensie bij de SP-Tweede Kamerfractie in Den Haag.
  • Sef Derkx is communicatie adviseur, medewerker Limburgs Museum, schrijver/ columnist, oud-Jocusprins en oud-voorzitter van de Zomerparkfeesten in Venlo.
  • De uit Belfeld afkomstige en in Venlo woonachtige Arno Adams is singer/songwriter en speelt dialectblues.

• 01-01-2009: Nieuwjaarsborrel en Ledenvergadering