Actiekaarten uitdelen in Tegelen

25 januari 2009

Actiekaarten uitdelen in Tegelen

24-01-2009 Uitverkoop Essent 1 Zaterdagmiddag in januari, het is fris en de mensen wandelen met de handen diep in de zakken door het centrum van Tegelen. Op een straathoek in datzelfde centrum staan vijf SP-leden flyers uit te delen tegen de verkoop van Essent.

De reacties waren wisselend gisteren. Sommige mensen hebben geen idee waar het allemaal over gaat, anderen denken dat 'de deal' al rond is. Weer anderen laten weten al SP te stemmen, dan toch maar even duidelijk gemaakt dat we geen verdere uitverkoop van publieke diensten willen. Ook buiten verkiezingstijd staat de SP immers regelmatig op straat.

24-01-2009 Uitverkoop Essent 2

Als mensen eenmaal duidelijk is dat een en ander tegen de uitverkoop van Essent is en dat we daar een vuist tegen willen maken, zijn de reacties over het algemeen zeer positief. “Goed dat er een tegengeluid te horen is!” en “Prima dat jullie je daar voor inzetten!”

24-01-2009 Uitverkoop Essent 3

Anderhalf uur en 200 uitgedeelde actiekaarten later en toch met de kou in de botten, bespreken we deze korte actie onder het genot van een bak koffie of warme chocolademelk. Kleine actie met veel respons en veel positieve reacties, is het algemene beeld.

ze zijn nuts
De komende weken zal ook de SP afdeling Venlo met enige regelmaat in de verschillende woonkernen aanwezig zijn om duidelijk te maken dat energiebedrijven een te belangrijk onderdeel van de samenleving vormen om in particuliere en buitenlandse handen te komen!

TEKEN DE PETITIE: www.zezijnnuts.nl
24-1-2009: ‘Voorstanders verkoop Essent gebruiken onzinargumenten’