Trevor Whittaker, een man met een missie

19 mei 2008

Trevor Whittaker, een man met een missie

Trevor Whittaker2Trevor Whittaker uit Assen gaat tussen 1 en 26 mei het Pieterpad lopen: van Pieterburen in Friesland tot de St. Pietersberg in Maastricht, totaal bijna 500 km. Dit om de aandacht te vestigen op zijn Sociale Klussendienst. Zijn vraag aan de SP was wie hem onderweg onderdak kan verlenen.

Column door Peer van der Hout, SP-lid in Arcen

Geen probleem dus: even een mailtje dat hij bij een tussenstop best in Arcen mag bivakkeren en een reactie terug dat hij de uitnodiging aannam.
Toen kwam de dag in zicht en de kennismaking met deze sympathieke sociaal voelende Engelsman uit Assen. Hij was moe maar oersterk en gemotiveerd en we troffen elkaar in Grubbenvorst. Onderweg naar huis vertelde hij over z’n ervaringen.

Hij vertelde hoe hij uit onvrede met de Thatcher-politiek uit Engeland was vertrokken en via Frankrijk in Nederland was terecht gekomen waar hij nu alweer meer dan tien jaar woont. Een sociaal bewogen mens die steeds bezig is met de wereld om hem heen een stukje draaglijker te maken voor iedereen.

Trevor Whittaker3

Trevor, actief in de armoedebestrijding en als SP-lid, heeft zoals hij het zelf noemt Sociale Klussendienst opgezet met de strijdbare naam 'Robin Wood' om de minder draagkrachtigen in de samenleving toch te kunnen helpen als er dingen moeten worden gerepareerd of verbouwd. Deze dienst is ondertussen ondergebracht in een stichting.
Ook biedt zijn stichting de mogelijkheid aan hangjongeren en jonge delinquenten de mogelijkheid van een nuttige tijdsbesteding en het leren van een handwerk zodat er weer een toekomst voor hen open ligt.

Deze Pieterpadwandeling van 500 kilometer is dan ook bedoeld om de aandacht op dit project te richten en zo mogelijk fondsen te werven want voor elke nieuwe deelnemer moet natuurlijk ook gereedschap worden aangeschaft.

Trevor Whittaker1

Toen hij vanmorgen weer vertrok was het alsof we afscheid namen van een goede vriend al hadden we nog geen twaalf uur met elkaar contact gehad. We hopen dat hij een voorspoedige tocht mag hebben en dat hij zijn doel in alle opzichten mag bereiken.

Het was een bijzondere ontmoeting. Thanks Trevor, good luck and walk on.

Column door Peer van der Hout, SP-lid in Arcen