Gezellige ledendag in Walibi Flevo

18 mei 2008

Gezellige ledendag in Walibi Flevo

Twee bussen vol 100 dol enthousiaste SP-leden, familie, vrienden en kennissen vertrokken in alle vroegte richting Biddinghuizen. Met een stralende zon op het gezicht beloofde het een enerverende dag te worden, en dat werd het.

18-5-2008 Spelen bus

Na 2,5 uur rijden, met tussenstops in Horst en Venray om ook daar mensen op te pikken, verscheen aan de horizon de eerste contouren van de achtbanen van het attractiepark. De stemming zat er meteen in en bij aankomst liepen de bussen dan ook snel leeg richting ingang waar iedereen door de SP-Kamerleden werd welkom geheten met champagne en fluitjes. In het voorprogramma gaven cabaretier Javier Guzman en feestband The Corona's de vrolijke stemming extra glans.

18-5-2008 Spelen entree

Een leger van 5.450 SP'ers heeft het kabinet met een wereldrecord fluiten opgeroepen de btw niet te verhogen. “Met de btw-verhoging worden de dagelijkse boodschappen nog duurder. Daarom moeten we het kabinet terugfluiten. Nu we met zo veel mensen zijn, moeten ze dat in Den Haag toch horen,” zei SP-Kamerlid Paul Ulenbelt, die het concert inleidde.
18-5-2008 Spelen wereldrecord fluiten SP'ers fluiten het kabinet terug: een wereldrecord! (foto: M. Boyer).

De protestactie tegen de BTW-verhoging verdiende een vermelding in het Guinness Book of Records. Nog nooit bliezen zo veel mensen tegelijk op een fluitje. Het fluitconcert was dan ook tot ver in de wijde omtrek te horen.

18-5-2008 Spelen attractie SP'ers leven zich uit in de attracties.

Na dit loeiharde programma kon iedereen in het park genieten van de vele attracties. Ook waren er politieke debatten over diverse onderwerpen en kon men met Kamerleden "speeddaten" in het reuzenrad.

18-5-2008 Spelen speeddaten JanTijdens het speeddaten zat Jan Marijnissen niet lang alleen, hier even wel, nog even de ballon goed vastmaken voor vertrek. 18-5-2008 Spelen speeddaten PaulusSpeeddaten met Kamerleden in het reuzenrad. SP-Tweede Kamerlid Paulus Jansen gaat het avontuur graag aan.

De dag eindigde met een loterij, een spetterend optreden van de populaire band Krezip en als afsluiting gaf Jan Marijnissen een toespraak waarin hij het kabinet en met name Balkenende een gebrek aan visie en leiderschap verweet.

18-5-2008 Spelen KrezipHet 'Lowlands-terrein' kent voor Krezip geen geheimen.

Tegen zessen vertrokken we huiswaarts richting Venray, Horst, Helden en als eindpunt Venlo. Zo kwam een fantastisch gezellige dag voldaan ten einde.
SPELEN08 was de grootste partijpolitieke manifestatie van de laatste decennia voor bijna tienduizend SP'ers, hun familieleden en vrienden.

Toespraak Jan Marijnissen: ‘De SP is de partij van de ideeën’
18-05-2008: Wereldrecord: SP’ers fluiten kabinet terug op SPELEN08