Blerick en Tegelen tekenen tegen uitverkoop Thuiszorg

9 december 2007

Blerick en Tegelen tekenen tegen uitverkoop Thuiszorg

stop uitverkoop thuiszorgVrijdag in Blerick en zaterdag in Tegelen was de SP Venlo aanwezig om aandacht te vragen voor de gevolgen van de marktwerking in de Thuiszorg. Hierdoor worden duizenden zorgwerkers bedreigd met (gedwongen) ontslagen of omscholing, lager loon en slechtere arbeidsomstandigheden. Verpleegkundigen worden ingewisseld voor alfahulpen, stagiaires en schoonmakers... Dit gaat ten koste van de kwaliteit en toegankelijkheid van de zorg.

De SP spreekt er dan ook schande van dat over de ruggen van zieke mensen geld verdient moet worden. Zorginstanties zijn bedrijven geworden die elkaar nu kapot concurreren. Om de winst veilig te stellen en kosten te drukken, vallen er ontslagen en wordt het zorgaanbod versimpeld maar niet beter. Dat dit nu gewoon kan gebeuren vinden we bezopen.

Veel mensen zijn het met ons eens, want we haalden in amper twee uur tijd in Blerick 250 en in Tegelen 230 handtekeningen op voor de actie "Stop uitverkoop Thuiszorg".
Het weer was niet best, eerder koud en regen, veel mensen bleven ook thuis of waren winkelmoe net na sinterklaas. Dat we dan toch zoveel handtekeningen ophaalden bewijst hoe hoog het zit bij de mensen.

De afgelopen maanden hebben we actiekaarten en posters verspreid bij zorginstellingen, huisartsen en verpleeghuizen. Ook zullen we geregeld op straat en de markten te vinden zijn, zoals u van de SP gewend bent.

Een kleine impressie van de actie in Blerick en Tegelen:
Thuiszorgactie 7-12-2007 Blerick1

Thuiszorgactie 7-12-2007 Blerick2 Thuiszorgactie 7-12-2007 Blerick3 Thuiszorgactie 7-12-2007 Tegelen1 Thuiszorgactie 7-12-2007 Tegelen2 Thuiszorgactie 7-12-2007 Tegelen3

STOP UITVERKOOP THUISZORG: TEKEN HIER!

Website Comité Zorg geen markt
Bericht 10-09-2007: Belfeld tegen uitverkoop Thuiszorg