ROOD brengt bezoek aan Blender Skatepark Venlo

26 maart 2007

ROOD brengt bezoek aan Blender Skatepark Venlo

ROODEen tijdje geleden maakte Skatepark Blender bekend dat ze in de financiële knel zit. Onder meer de huur van de skatehal kan niet meer worden betaald. Voor ROOD Venlo een signaal om te gaan praten met de huurders, en een bezoek te brengen aan het skatepark in de oude veilinghal aan de Hagerhofweg.

Tijdens dit bezoek vandaag, hebben ROOD-leden Tom Sanders en Tim Peulen zich op de hoogte laten stellen waar de precieze knelpunten zitten voor het skatepark, en of ROOD een bijdrage aan de oplossing kan leveren.
In het gesprek bleek het probleem vooral te zitten in het feit dat de locatie maar tot 2012 zeker is, en dat de hal in het begin van de huurperiode in een slechte staat verkeerde. Hierdoor heeft het skateparkbestuur moeten investeren in een hal die misschien binnenkort zelfs tegen de vlakte gaat. Er werden destijds duizenden euro's gestoken in een nieuwe vloer, skatetoestellen en dakreparaties.

Blender Skatepark

ROOD roept daarom de gemeente Venlo op om het skatepark te behouden voor Venlo-Zuid. Er zijn immers vele jongeren die met veel liefde dagelijks naar de skatehal gaan; zelfs van ver over de Duitse grens en tot aan Eindhoven toe, komt men naar Venlo om te skaten in de Blender.
De gemeente kan helpen in het gesprek met de verhuurder van de hal, die een torenhoge huur vraagt voor enkel een lege verpauperde hal. Verder is hulp gewenst bij het vinden van financiële middelen, of een nieuwe locatie die wel voor langere termijn vast staat. Op deze manier kan het bestuur van het skatepark ook investeringen doen voor de toekomst.

SkaterVerder roepen de ROOD- jongeren de gemeente op het skatepark zoveel mogelijk financieel te ondersteunen, ondanks dat het bestuur druk bezig is met het verwerven van nieuwe financiële bronnen.
Verder heeft ROOD toegezegd het skatepark zoveel mogelijk te willen helpen. Bijvoorbeeld met assistentie tijdens een evenement of met de verspreiding van folders.
ROOD Venlo overweegt om een onderzoek te starten onder de jongeren in Venlo-Zuid, om zo te peilen of er onder deze jongeren ook belangstelling is voor een hangplek in of bij het skatepark.

Tom SandersInteresse om ROOD of het skatepark te helpen, of voor meer informatie? Neem contact op met ROOD-lid Tom Sanders via de e-mail of bel 06-21550156.

Website Blender Skatepark