ROOD jongerengroep van start

6 februari 2007

ROOD jongerengroep van start

rood logoROOD is de jongerengroep binnen de SP. Ook in Venlo komen de ROOD-leden vanaf vandaag regelmatig bij elkaar. Zo kunnen ze het als jongeren hebben over zaken die bij hen en hun leeftijdsgenoten spelen, en die ze dan ook op een eigen manier aankaarten. De ROOD-jongeren kwamen vanavond bijeen voor een eerste overleg, dat het startsein moet zijn voor vele acties, activiteiten, discussie en natuurlijk veel lol.

ROOD Venlo1Hartje stad, in Café In den dorstigen haen, kwamen de leden bijeen om te bekijken hoe in Venlo ROOD vorm kan krijgen. Welke dingen houden jongeren bezig, wat moet er veranderen, wat zijn de wensen en wat kan écht niet meer in deze regio.

Het was geen avond van veel gepraat en weinig wol, er wordt toegewerkt naar concrete acties.
ROOD Venlo2
Landelijk bestuurslid Bob van Vliet gaf tekst en uitleg hoe je een ROOD-groep het beste kan opzetten en gaf talrijke voorbeelden van acties en activiteiten.

Peter BeekerTussendoor trad singer/songwriter Peter Beeker op.
Hij speelde enkele prachtige maatschappij kritische nummers, onder meer 'Bitter' en zijn nieuw te verschijnen EP 'Dit is legaal'.
Peter Beeker is zanger/gitarist bij de dialect rockband Ongenode Gasten.

Aanstaande dinsdag 13 februari wordt deze avond vervolgd om de komende acties op poten te zetten.
Dit overleg vindt plaats in Café De Splinter, Dominicanenstraat 6 in Venlo en begint om 19.00 uur.

Meer informatie: Tom Sanders, contactpersoon Rood
06-21550156 of via de mail: zed_no1@tomaatnet.nl

Wat is ROOD precies?
ROOD is de jongerenorganisatie van de SP, en in de afgelopen jaren uitgegroeid tot de tweede politieke jongerenorganisatie van Nederland, met ruim 2800 leden. Actievoeren staat centraal voor ROOD. Zo wordt er bijvoorbeeld gekraakt om de woningnood aan de kaak te stellen. Verder biedt ROOD veel op het gebied van scholing, excursies en andere evenementen.

ROOD is op twee manieren georganiseerd: in lokale groepen en in de landelijke vereniging. De laatste zet de grote lijnen uit en de groepen zijn actief op lokaal niveau. In beide gevallen staan we volledig achter de ideologie en standpunten van de SP, maar we praten dan ook volwaardig mee, in de afdelingen en in de landelijke partij.

ROOD Bestuursblog op landelijke website
Wat ROOD is?