Kom naar het zorgprotest

2 oktober 2024

Kom naar het zorgprotest

Op zaterdag 12 oktober komen we in actie voor de zorg. Daarna wordt namelijk besloten hoeveel geld er komend jaar naar de zorg gaat. En dat is ontzettend belangrijk: bezuinigen op de zorg kan niet meer! Zorgmedewerkers en mensen die ouderenzorg, gehandicaptenzorg of GGZ nodig hebben of kinderen die jeugdzorg nodig hebben zijn de dupe. De zorg mag niet vergeten worden.

Keiharde bezuinigingen op onze ouderen, kinderen en gehandicapten. Het kabinet van de PVV, VVD, BBB en NSC pakt hen het hardst aan van allemaal. 5 miljard euro moet het kapotmaken van de zorg van deze mensen opleveren de komende 4 jaar.

Daarom staan we samen op tegen deze bezuinigingen. Op 12 oktober tijdens het Zorgprotest! Samen met de FNV, CNV, NU’91 en Dokters van de Wereld laten we zien dat dit niet kan. Geef de zorg een stem en meld je hier aan voor het Zorgprotest!

Door de bezuinigingen op de ouderenzorg, de jeugdzorg en de gehandicaptenzorg neemt de ongelijkheid verder toe. Ook zorgverleners zijn de dupe. Zij verdienen een fatsoenlijke beloning voor hun belangrijke werk. En moeten gehoord worden. Zij moeten kunnen doen wat ze het liefst doen: liefdevolle zorg verlenen.

De gigantische bezuinigingen op preventie zijn ondoordacht, want voorkomen is nog altijd beter dan genezen. Maar dat snapt dit kabinet blijkbaar niet.

Foto: SP

De bezuinigingen op de zorg van dit PVV, VVD, BBB en NSC-kabinet moeten van tafel! Nu is het moment om van ons te laten horen. In de week na 12 oktober is in de Tweede Kamer namelijk het debat over de zorgbegroting. Dan beslissen ze waar het geld naartoe gaat.

Kom daarom op 12 oktober om 13.00 uur in Den Haag in actie tijdens het Zorgprotest! en geef de zorg een stem.