SP start Hulpdienst voor Venlo

8 december 2008

SP start Hulpdienst voor Venlo

Hulpdienst juridisch spreekuur De SP afdeling Venlo is per vandaag een hulpdienst gestart. De hulpdienst is iedere dinsdag en donderdag van 18.00 tot 20.00 uur telefonisch bereikbaar op 06-57305201. Buiten deze tijden kan een boodschap ingesproken worden op het antwoordapparaat. Verder is de hulpdienst te bereiken via e-mail: hulpdienstvenlo@sp.nl en via deze website.

De medewerkers van de hulpdienst geven informatie en advies of kunnen doorverwijzen naar mensen die verder kunnen helpen. Coördinator Gonny Schreurs: “Vaak worden mensen van het kastje naar de muur gestuurd of raken verdwaald in het woud van regels en procedures. Een helpende hand voor het oplossen van problemen met de baas, verhuurder of gemeente kan dan een uitweg bieden.”

SP-Hulpdiensten hebben niet alleen als doel om mensen te helpen. Gony Schreurs: “Bijna alle afdelingen binnen de SP hebben een hulpdienst. Als er meerdere hulpaanvragen over een zelfde onderwerp binnen komen is dat voor ons een signaal dat er iets niet goed zit. Door middel van acties kunnen we vervolgens proberen deze zaken op te lossen. Ook kunnen wij als afdeling de fractie in de Tweede Kamer wijzen op bepaalde punten die ons opvallen.”

De Hulpdienst is nog op zoek naar een locatie waar een fysiek spreekuur gehouden kan worden, waar de privacy van de cliënten tijdens de gesprekken gewaarborgd is.

Vragen of behoefte aan een gesprek? Stuur een e-mail naar de Hulpdienst, bel 06-57305201 of bezoek de website.