SP plakt weer als eerste haar posters

18 oktober 2006

SP plakt weer als eerste haar posters

Plakkers gespot!
De verkiezingscampagne heeft nu ook in het straatbeeld zijn intrede genomen. Werden op woensdag 17 oktober door de gemeentemedewerkers kale aanplakborden geplaatst, amper een dag later stonden de venlose SP'ers al op de ladder. Net als voorgaande verkiezingen is de SP hiermee de eerste partij die haar posters aanplakt.

Campagneleider Alex Vervoort legt uit:
"Niet zo vreemd eigenlijk, omdat het voor de SP altijd campagnetijd is, ook buiten de verkiezingen om. We stonden dus al in de aanslag om met emmer en kwast aan de slag te gaan, het wachten was op het plaatsen van de borden. Ons is overigens opgevallen dat er op een aantal plekken in Venlo, Blerick, Hout-Blerick en Boekend nog helemaal geen borden staan. Wat natuurlijk vreemd is. We vragen ons af of de gemeente ze vergeten is of dat die later alsnog geplaatst worden. We houden het in ieder geval scherp in de gaten."

poster plakkenVervoort verbaast zich ook over het aantal borden wat uiteindelijk door de gemeente geplaatst wordt: "Het is vreemd dat er maar 21 borden worden neergezet voor een grote gemeente als Venlo, met haar verschillende kernen. Hierdoor blijven veel wijken verstoken van deze vorm van verkiezingsinformatie. Ook is het van de gekke dat er buiten de verkiezingen om helemaal geen gelegenheid is om legaal uitingen aan te plakken. Door het ontbreken van algemene plakborden worden burgers en organisaties gedwongen tot wildplakken. Dit is volgens ons een gemiste kans van het gemeentebestuur."

De eerste folders zijn weken terug al weggezet en nu zijn ook de eerste posters geplakt. Met veel genoegen kijkt de SP uit naar de rest van de campagne. Wil jij ook een bijdrage leveren -op wat voor manier dan ook- meld je dan HIER aan.

Verkiezingen en campagne? Ik doe mee!