Verjaardag 50-jaar SP in Venlo

12 augustus 2023

Verjaardag 50-jaar SP in Venlo

Vorig jaar bestond de landelijke SP exact 50 jaar (opgericht in 1972), wat in juni 2022 werd gevierd met een gezellige Familiedag in Burgers' Zoo. Maar niet alleen de landelijke SP is al een halve eeuw actief, ook onze lokale afdeling viert haar gouden jubileum. Want op 10 juli 1973 werd de SP-ledenwerkgroep Venlo (voor het eerst) tot afdeling gemaakt.

Daarvoor, in 1972, werd de ledenwerkgroep al opgericht nadat enkele actieve SP-leden (in navolging van leden in andere gemeenten) zich gingen groeperen, en gezamenlijk de handen uit de mouwen staken om ook in Venlo te gaan strijden voor een meer eerlijke en socialere samenleving.

Na eind jaren '90 van afdeling terug naar ledenwerkgroep te gaan (onder beheer van de afdeling Horst), werd door de Partijraad in 2005 de SP-Venlo opnieuw een afdeling. Maar voor het eerst dus in 1973.

Dat was op 10 juli 2023 precies 50 jaar geleden. Reden voor een feest. Dat is op zondag 3 september in Grand Café de Maagdenberg. Alle leden hebben hiervoor een eigen uitnodiging ontvangen en link om zich aan te melden.

In het kort:

• Wat: Feest 50 jaar SP in Venlo
  • Datum: Zondag 3 september 2023
  • Tijd: 16:00 tot 20:00 uur
  • Waar: Grand Café Maagdenberg, Waterleidingsingel 11 Venlo

We verwachten bijzondere gasten (meer daarover volgt), we blikken terug op de begintijd met de actieve leden van het eerste uur, kijken nog eens naar gedenkwaardige acties en momenten in de vijftig jaar dat de SP in Venlo actief is.

Ook bespreken we hoe we de komende tijd actief willen zijn, hoe onze toekomst eruit gaat zien. Uiteraard kijken we ook naar de aanstaande campagne voor Tweede Kamerverkiezingen (op 22 november).