Terughaalactie in Klingerberg

9 augustus 2023

Terughaalactie in Klingerberg

Foto: SP-Venlo
Supermarkten als Albert Heijn en Jumbo maken woekerwinsten door de prijzen onnodig te verhogen. Dat geld is van ons en gaan we terughalen. We pakken de winsten terug en stoppen de onnodige prijsverhogingen. Hiervoor zijn we op 2 en 9 augustus de Blerickse wijk Klingerberg ingegaan.

Op veel plekken gaan SP’ers op straat, op de markt of aan de deur met mensen in gesprek over prijsstijgingen en over de val van het kabinet, en wat dat betekent voor Nederland. Daarbij roepen we mensen ook op om naar het PrinsjesdagProtest te komen.

Want op de zondag (17 september) voor Prinsjesdag, als het kabinet Rutte/Kaag haar plannen presenteert, komen wij op voor Nederland.

Onder dit kabinet zijn onze kosten alleen maar gestegen, terwijl grote bedrijven woekerwinsten maken. Onze samenleving en voorzieningen zijn door de politiek van Rutte jarenlang afgebroken. Het is genoeg geweest. Nederland kan zoveel beter als we opkomen voor onszelf en elkaar. Voor onze zorg, natuur en volkshuisvesting.

Foto: SP-Venlo

Laten we ook de woekerwinsten terughalen en de prijzen in de supermarkt verlagen. Voor deze 'Terughaalactie' waren we vorige week en vandaag op pad in Blerick. Gestart bij de Egelantier trokken we het wijkdeel Klingerberg-Zuid in. We hadden wederom leuke gesprekken met geïnteresseerde mensen en haalden nog meer enthousiaste reacties op.

Foto: SP-Venlo

De voorbereidingen voor het PrinsjesdagProtest op 17 september zijn in volle gang. Een aantal interessante sprekers heeft al bevestigd dat ze komen, zoals Raoul Hedebouw van de PVDA-België.

De aanmeldingen van deelnemers voor de dag komen ook volop binnen. Veel SP-afdelingen hebben hun bus al geregeld, anderen zijn daar druk doende mee. Een overzicht van de nu bekende opstapplekken kun je hier vinden.

Foto: SP-Venlo

Geef je op, doe mee om de actie tot een succes te maken om de dagelijkse kosten te verlagen. Steun de actie online op: sp.nl/terughaalactie. Meld je aan voor het PrinsjesdagProtest op: Prinsjesdagprotest.nl