Strijd met ons mee en stem SP

8 maart 2021

Strijd met ons mee en stem SP

Op 15, 16 en 17 maart is het zover: dan mogen we weer naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. Meer dan ooit gaan die ergens over. Het coronavirus heeft genadeloos laten zien waar het mis gaat in ons land. Nu is het moment om ons land eerlijker te maken. Strijd met ons mee en stem SP!

De zorg is door premier Rutte (VVD) tien jaar lang uitgekleed. Onze ouders of grootouders verdienen toch het beste als ze zorg nodig hebben? Daarom pleit de SP voor Zorgbuurthuizen. Zodat mensen in hun eigen buurt kunnen genieten van hun oude dag. En we schaffen het eigen risico in de zorg af.

Stop huurverhogingen
Juist nu zien we ook hoe belangrijk het is een fijn huis te hebben. Maar huren wordt onbetaalbaar terwijl kopen voor veel mensen niet kan. Daarom stoppen we de huurverhogingen en gaan we de komende jaren honderdduizenden betaalbare huizen bouwen. Dat is nu hard nodig.

Toeslagenaffaire
Daarnaast zijn in de toeslagenaffaire duizenden gezinnen onterecht beschuldigd en door de overheid kapot gemaakt. Het is tijd voor eerlijke politiek. Ons Kamerlid Renske Leijten heeft hier samen met de ouders van de toeslagenaffaire keihard voor geknokt en zal dit blijven doen!

Lonen
De lonen en de pensioenen kunnen omhoog. Zeker als we winstgevende bedrijven eerlijk belasting laten betalen. Het is toch raar, dat onze vakkenvullers amper iets verdienen, terwijl de supermarktbazen torenhoge winsten maken? Wie hard werkt moet van een salaris ook gewoon rond kunnen komen.

Lokale acties
Daarom voeren we ook in Venlo campagne. Want we zijn niet tegen rijkdom, maar wél tegen armoede. Wij strijden voor een eerlijker en socialer Nederland. In woord én daad. Met lokale acties, goede voorstellen in de gemeenteraad en de Tweede Kamer, en onderzoek naar misstanden. En dat heeft succes! Mede dankzij de SP is zo de toeslagenaffaire aan het licht gekomen.

Nu is het moment om ons land eerlijker te maken. Strijd met ons mee en stem SP!