Een nieuw jaar zonder Nieuwjaarsborrel...

11 januari 2021

Een nieuw jaar zonder Nieuwjaarsborrel...

Graag hadden wij het nieuwe jaar met onze traditionele nieuwjaarsborrel begonnen. Dit is door de coronamaatregelen nog niet mogelijk maar van uitstel komt geen afstel. Wij zullen alsnog een borrel organiseren wanneer dit weer mogelijk is.

Het afgelopen jaar was een jaar dat we niet snel zullen vergeten. De coronapandemie heeft duidelijk gemaakt hoe kwetsbaar we zijn. Het heeft gezorgd voor onzekerheid, verdriet en eenzaamheid maar ook voor solidariteit, samenhorigheid en hulpvaardigheid. Ons respect voor al onze hulpverleners is groot. Zorgmedewerkers, politie, brandweer en alle cruciale beroepen die onze samenleving overeind hebben gehouden in de lockdowns.

2020 heeft ook pijnlijk duidelijk gemaakt dat het neoliberale beleid in dit land mede veroorzaker is van de problemen waar we nog dagelijks mee geconfronteerd worden. Te weinig IC-bedden, te weinig zorgmedewerkers, bezuinigen op politie, enzovoorts.

Ook de keuze tijdens de versoepeling van maatregelen, in de zomermaanden van 2020, laat duidelijk zien dat het neoliberale beleid niet de logische keuze maakt om juist te investeren in IC-bedden en zorgmedewerkers. Met als gevolg dat we nu mensen die cruciale zorg nodig hebben moeten wachten.

Op 17 maart zijn er landelijke verkiezingen. Tijd het roer om te gooien. Tijd voor menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit. Op 17 maart hebben we de kans de SP aan het roer te laten staan. Voor een eerlijke samenleving waarin de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. Voor een betaalbaar zorgsysteem, voor meer loon en minder lasten zodat ook onze jongeren een kans krijgen op de woningmarkt.

Graag hadden wij het nieuwe jaar met onze traditionele nieuwjaarsborrel begonnen. Dit is nog niet mogelijk maar van uitstel komt geen afstel. Wij zullen alsnog een borrel organiseren wanneer dit weer mogelijk is.

Om onze leden te danken voor hun inzet, vertrouwen en steun, hebben wij een deze tekst in een brief gestuurd en daarbij een aardigheidje toegevoegd. Een cadeaubon voor het Wijnhuis in Blerick. Een kleine pleister voor het gemis en een steuntje in de rug voor onze lokale ondernemers.

Op naar een beter en eerlijker 2021.

Blijf gezond en hopelijk tot gauw.