SP in Venlo onderzoekt bescherming vitale beroepen

30 maart 2020

SP in Venlo onderzoekt bescherming vitale beroepen

We moeten ervoor zorgen dat mensen in vitale beroepen goed hun werk kunnen blijven doen. Beschermingsmiddelen zoals mondkapjes zijn daarvoor enorm belangrijk. Daarom wil de SP weten in hoeverre er tekorten aan dat soort materialen bestaan.

Volkomen terecht hebben we het de laatste tijd vaak over de mensen die ons land juist ook nu draaiende houden. Met name is er veel aandacht voor de vele mensen in vitale beroepen zoals artsen, verpleegkundigen, thuiszorgmedewerkers, vakkenvullers, schoonmakers en chauffeurs.

Het is cruciaal dat zij dit werk kunnen doen zonder daarbij risico's te lopen om zelf besmet te raken of anderen te besmetten. Daarom is het van groot belang dat er voldoende beschermingsmaatregelen zijn voor deze mensen.

Op verschillende plekken - zoals in de huishoudelijke zorg - kampen mensen met een tekort aan beschermingsmiddelen. Dat moet opgelost worden. Daarom wil de SP verhalen en ervaringen van mensen verzamelen om ze vervolgens bij de regering in Den Haag of bij het Venlose gemeentebestuur kenbaar te maken.

Oproep aan mensen in vitale beroepen

Wordt u voldoende beschermd? Zijn alle nodige voorzorgsmaatregelen getroffen? En zijn er genoeg mondkapjes en andere beschermingsmaterialen? Laat het ons weten!

Vul het formulier in via deze link: https://forms.gle/f2DgKzmqgBT4QmkEA.