Soepkar bij Venloop voor velen een jaarlijks hoogtepunt

30 maart 2019

Soepkar bij Venloop voor velen een jaarlijks hoogtepunt

Foto: SP-Venlo
Traditiegetrouw deelden we, net als vorige jaren, ook nu weer tijdens de Venloop-wandeltocht bekers koud water of warme tomatensoep uit. En ook dit jaar was het weer een feest, deze actie is voor een SP’er het hoogtepunt van het jaar door de toffe sfeer, de interactie met het publiek en de dankbaarheid van de wandelaars.

Ook dit jaar stonden we bij het sfeerpunt in Velden (waar de routes van de 25 km en 40 km bijeenkomen) van de Venloop-wandeltocht. We trakteerden de wandelaars op een beker ter plekke opgewarmde soep of koud water, als steuntje voor de laatste kilometers naar de finish.

Op het hoogtepunt, wanneer duizenden lopers in korte tijd passeren, is het haast onmogelijk om iedere loper te kunnen voorzien van soep. De soep heeft nu eenmaal tijd nodig om warm te worden. Geregeld stond er een wachtrij aan de soepkar van wandelaars die graag hun soepje willen.

De befaamde en opvallende soepkar SoePexpress blijkt voor veel lopers het signaal om een tussenstop te maken, men rekent op de aanwezigheid van de SP tijdens deze wandeltocht en plant er de pauzes voor in. Een mooi compliment als de SP, en haar SoePexpress, niet meer weg te denken zijn uit een mooi evenement als de Venloop.

Foto: SP-Venlo

We deelden ruim 145 liter tomatensoep oftewel meer dan 1500 bekers uit om mensen te trakteren – als laatste zetje richting de eindstreep acht kilometer verderop in Venlo – maar zeker ook om hen te bedanken voor hun stem bij de verkiezingen (afgelopen woensdag 20 maart).

Met een heerlijk zonnetje en de gezellige sfeer was onze SoeP-uitdeelactie weer een daverend succes! Dank aan de Venloop en aan de wandelaars en aan al die mensen langs de kant die er een feest van maakten.