SoeP uitdelen bij de Venloop is elk jaar weer een feest

24 maart 2018

SoeP uitdelen bij de Venloop is elk jaar weer een feest

Foto: SP-Venlo
Ook dit jaar stonden we bij het sfeerpunt in Velden van de Venloop wandeltocht waarbij we de lopers trakteerden op een beker soep of koud water, als steuntje voor de laatste kilometers naar de finish. Enige tijd was het zo druk dat we nauwelijks de soep opgeschept en uitgedeeld kregen. Maar het was weer een geslaagde dag.

Tijdens de jaarlijkse Venloop Wandeltocht, op 24 maart, daar waar de routes van de 20 km, 30 km en 40 km bijeenkomen, op de Markt in Velden, stond de SP-Venlo traditiegetrouw – want net als voorgaande jaren –  met de befaamde en opvallende soepkar SoePexpress.

De soep stond vandaag al vroeg te pruttelen, toen het nog rustig was in Velden, de stilte voor de storm maar toen de wandelaars massaal toegestroomd kwamen waren we er klaar voor. Maar op een gegeven moment passeerden er duizenden lopers in zo’n korte tijd dat we het haast niet meer bijgebeend kregen. De soep heeft nu eenmaal tijd nodig om warm te worden.

Foto: SP-Venlo

Iedereen voorzien van een kopje soep is een utopie maar toch deelden we ruim 145 liter tomatensoep oftewel meer dan 1100 bekertjes uit om mensen te trakteren - als laatste zetje richting de eindstreep acht kilometer verderop in Venlo – maar zeker ook om hen te bedanken voor hun stem bij de gemeenteraadsverkiezingen (afgelopen woensdag 21 maart) waarbij de SP tegen de verwachting in haar vier raadszetels behield.

De mensen waarderen onze aanwezigheid, men rekent erop dat we er elk jaar weer staan, lopers passen er hun pauze op aan, wat ook weer leuke gesprekken oplevert.

Bekijk de video met een impressie van de uitdeelactie.

Na een stevig koude periode zat nu het weer mee met een heerlijk zonnetje en perfecte temperatuur voor de lopers eigenlijk zat alles mee en daarmee was onze SoePuitdeelactie weer een daverend succes!

Het is niet alleen goed om onder de mensen te zijn als dat nodig is voor acties of wijkbezoeken, maar het is ook prachtig als je een sportevenement als de Venloop mag opluisteren met je inbreng.

Foto: SP-Venlo

Dat we niet meer weg te denken zijn bleek ook uit de toffe reacties van de wandelaars, het publiek en na afloop, toen we na het opruimen en schoonmaken, op het terras van café De Sport nagenoten van een geslaagde actie. Bij het afrekenen zei men met een grote glimlach “tot volgend jaar hè”.

Dank aan de Venloop en aan de wandelaars en aan al die mensen langs de kant die er een feest van maakten. Als het aan ons ligt zijn we er volgend jaar weer bij!