Ledenavond als voorbereiding op partijcongres (UPDATE)

15 november 2017

Ledenavond als voorbereiding op partijcongres (UPDATE)

Foto: SP-Venlo
Op 20 januari 2018 vindt het XXIII Congres van de SP plaats. Het concept-congresstuk hiervoor is klaar en wordt nu in alle afdelingen met alle leden besproken.

Het bespreken met de leden willen wij gaan doen op 23 november aanstaande in Boulevard Hazenkamp, Albert Verweystraat 6 in Blerick. Aanvang 19.30 uur, zaal open vanaf 19.00 uur.

In het concept-congresstuk worden de ideologische en organisatorische lijnen uitgezet voor de komende jaren. Samen met u willen wij hier kritisch naar gaan kijken. Vinden wij dat een of ander anders moet dan kunnen wij dat als afdeling Venlo aangeven. Ieder SP-lid kan dus zo zijn invloed hebben.

Ook de kandidaten voor het nieuw Partijbestuur, voorgedragen en niet voorgedragen, komen tijdens de ledenavond aan de orde.

Uiteindelijk zal dit leiden tot een defitief congresstuk en kandidatenlijst.

Anders dan met voorgaande congressen kunnen deze keer alle leden hun stem uitbrengen en niet alleen de leden die afgevaardigd worden naar het Partijcongres in januari. Hoe dit in zijn werk zal gaan zal tijdens de ledenavond worden toegelicht.

Voor het congresstuk en de motivatie van de kandidaten verwijzen wij u naar SPnet, de besloten internetpagina voor SP-leden: spnet.nl/kandidaten-partijbestuur.

Graag tot ziens op donderdag 23 november, 19.30 uur (zaal open 19.00 uur).

Update 27 november:

Drie dagen terug was de ledenvergadering. Er was een goede discussie over de congresstukken en de kandidatenlijst. Menig kritiek werd naar voren gebracht en verwoord in een verslag dat naar het landelijke bestuur is gestuurd. Daar wordt alle inbreng vanuit de afdelingen besproken en de wijzigingen in de nieuwe congresstukken verwerkt.

In januari kan elk lid zijn/haar stem uitbrengen op de kandidaten voor het nieuwe landelijk bestuur. Ook kunnen er dan nog wijzigingsvoorsteleln enmoties ingebracht worden.

Op 20 januari vindt het partijcongres plaats waarbij besloten zal worden over de nieuwe koers en de evaluatie van de vorige congresbesluiten.