Strijd voor 10

13 februari 2017

Strijd voor 10

Foto: SP
De SP organiseert in vijf steden (Amsterdam, Groningen, Nijmegen, Rotterdam en Venlo) een grote bijeenkomst als ondersteuning voor onze strijd om 10% bovenop de lonen, bijstand, AOW en andere uitkeringen te krijgen. Op 2 maart vindt deze plaats in Venlo-Zuid en is bedoeld voor alle geïnteresseerden, liefst mensen die ongebonden/niet politiek actief zijn. Wees erbij want de strijd voor 10% meer gaat iedereen aan. De presentatie is in handen van SP-Tweede Kamerlid Sadet Karabulut.

Sadet Karabulut: "Voor dat deel van de arbeidsmarkt – vooral jongeren – dat rond moet komen van het minimumloon of jeugdloon willen we een loonstijging tot minimaal 10 euro per uur. Dat wordt de nieuwe absolute loonbodem, een nieuwe Nederlandse standaard."

"Maar belangrijker: we stellen een loongolf voor die voor grote delen van de Nederlandse arbeidsmarkt een loonstijging tot 10% gaat inhouden."

Waarom?
Door onverantwoord gedrag van politici en bankiers heeft heel Nederland de afgelopen jaren de gevolgen van de crisis gevoeld. Heel Nederland? Nee. Een kleine elite van de rijkste Nederlanders zag het eigen inkomen groeien, terwijl de rest van het land erop achteruitging.

We hebben nu meer miljonairs dan ooit, terwijl 80% van de Nederlanders er sinds 2005 op achteruit is gegaan. 50.000 bedrijven en instellingen gingen sinds de crisis failliet en nog altijd zoekt een half miljoen Nederlanders een baan. Ondertussen ploppen bij de bankiers op de Zuidas de champagnekurken alweer.

Sadet Karabulut: "De SP kiest vol voor de 80% van Nederland die de klappen heeft gehad. Met een fors investeringsplan in de economie creëren we banen. Kleine ondernemers helpen we met belastingvoordelen. En we willen dat de lonen met 10% vooruit gaan."

"Om zelf het goede voorbeeld te geven beginnen we bij de overheid en verhogen we het minimumloon voor iedereen vanaf 18 jaar naar 10 euro per uur. Het is tijd voor tien! Nu wij!"

IN HET KORT:

• Wat: Grote bijeenkomst over de Strijd voor 10%
  • Datum: Donderdag 2 maart 2017
  • Waar: Gemeenschapshuis De Zwanenhaof, Reigerstraat 2 Venlo-zuid
  • Tijdstip: Start om 19:30 uur, zaal open vanaf 19:00 uur.
  • Voor wie: De avond is bedoeld voor mensen voor wie wij strijden, om wie de strijd voor 10% er bovenop gaat, en iedereen die geïnteresserd is.
  • Presentatie: Deze is in handen van SP-Tweede Kamerlid Sadet Karabulut.

Dus kom ook en laat je informeren. Graag tot dan!

Foto: SP