’Doorgaan tegen de verdrukking in’

11 maart 2014

’Doorgaan tegen de verdrukking in’

Ons raadslid Alex Vervoort is een week lang gevolgd door de krant, om een beeld te krijgen van wat een raadslid zoal doet, hoeveel tijd hij kwijt is met raadswerk en wat dat doet met werk en privé. Gisteren stond het portret in de krant.

SP'er Alexander Vervoort is een tijd geleden door Dagblad de Limburger benaderd met de vraag of men hem een week mocht volgen, in al zijn doen en laten. De krant is bezig met een onderzoek naar de rukte die gemeenteraadsleden ervaren bij het raadswerk. Alex stemde toe, voelde zich vereerd dat men uit alle raadsleden hem koos.

Dat het dagblad voor Alex koos is omdat hij én fractievoorzitter was én raadlid is en daarmee alle aspecten van het raadswerk kent. Ook omdat hij een zeer actief raadslid is en zegt waar het op staat.

Het is een mooi portret geworden van de persoon Alex en zijn verhaal. Je krijgt een blik in zijn privéleven en werk, maar vooral wat hij voor onze SP doet en wat hij ervaren heeft als raadlid in de afgelopen vier jaren, welk een wissel het kan hebben.

Het portret stond gisteren in alle edities van het Dagblad de Limburger. U kunt het teruglezen door op de foto te klikken voor een vergroting.