Hart onder de riem, medeleven, sterkte

7 november 2013

Hart onder de riem, medeleven, sterkte

reuver Vandaag, 7 november, is in Reuver een gijzeling uitgelopen op een enorm drama. Vele vragen roepen om antwoorden. Onze gedachten gaan uit naar de nabestaanden en iedereen die hierbij betrokken is.

In Reuver vond vanochtend een schietincident plaats waarbij meerdere keren is geschoten op straat en een vrouw getroffen werd. Vervolgens verschanste een man zich met zijn 3-jarige dochter in een huis aan de Zonnedauw. Een uren lange gijzeling volgde.
Uiteindelijk werden de man en het meisje dood aangetroffen in de woning. De gewonde vrouw bleek de moeder van het meisje.
Een zeer trieste afloop, de verslagenheid is groot, zeker in deze hechte Reuverse gemeenschap.

Er bestaat nog veel onduidelijkheid over het hoe en waarom. Vele onderzoeken zullen volgen. Feit is dat vanmorgen in Reuver mensen van ambulancediensten, politie, brandweer, ambtenaren en bestuurders maar ook ‘gewone’ burgers zich hebben ingezet in de hoop dat een en ander tot een goed einde zou komen.
Het is enorm verdrietig dat de inzet van zoveel mensen niet tot een betere afloop heeft mogen leiden.

De SP afdeling Venlo, waaronder Reuver valt, wil ook via deze weg haar respect en waardering tonen aan iedereen die zich heeft ingezet voor een betere afloop van dit drama.
We wensen de mensen die zijn ingezet, de betrokken burgers en vanzelfsprekend de naaste familie heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

Peter Nelissen, afdelingsvoorzitter SP Venlo
Ton Heerschop, fractievoorzitter SP Venlo