Nieuwjaarsborrel / jaarvergadering met burgemeester Scholten

2 januari 2013

Nieuwjaarsborrel / jaarvergadering met burgemeester Scholten

Nieuwjaarsborrel Op dinsdag 8 januari vindt in Ontmoetingscentrum de Glazenap in Tegelen onze Nieuwjaarsborrel plaats, die gecombineerd wordt met een algemene ledenvergadering. Alle leden en sympathisanten zijn welkom om samen te proosten op het nieuwe jaar.

Afdelingsvoorzitter Peter Nelissen zal samen met fractievoorzitter Alexander Vervoort terugblikken op 2012 en vooruit kijken naar wat het nieuwe jaar gaat brengen. Alle aanwezigen kunnen hierover meepraten.

Die avond is dus tevens een ledenvergadering dus schroom niet om het afdelingsbestuur te vertellen wat er beter kan, waar op gelet dient te worden, welke acties opgepakt kunnen worden of waar de afdeling steken laat vallen. Schroom ook niet om de fractie te vertellen waar ze op moeten letten of welke politieke zaken ze kunnen oppakken. Alle kritiek, ideeën, vragen en opmerkingen zijn welkom!

Speciale gast is de nieuwe burgemeester van Venlo, Antoin Scholten. antoin-scholten Hij maakte bij zijn aantreden tegenover de gemeenteraad kenbaar ook graag kennis te maken met alle lokale politieke partijen en raadsfracties om te zien hoe ze georganiseerd en geworteld zijn, hoe ze de mensen vertegenwoordigen. Op die vraag is hij door onze fractie uitgenodigd om bij deze SP-avond aanwezig te zijn, wat hij direct toezegde. We zijn dan ook vereerd met deze bijzondere gast, niet eerder was een burgemeester echt geïnteresseerd in de lokale partijen en haar leden.
Heb je een vraag aan burgemeester Scholten of wil je gewoon eens kennismaken met hem, kom ook dan naar de Nieuwjaarsborrel.

Op deze ledenavond willen we ook met de leden het gesprek aangaan over de gemeenteraadsverkiezingen in Venlo. Want in 2013 moet een kieslijst en verkiezingsprogramma worden samengesteld, geïnteresseerde leden naar de raadsscholingen ‘sturen’ maar als eerste een besluit nemen of de SP weer mee kan en moet doen aan die verkiezingen in maart 2014. Over die laatste vraag is een uitspraak en besluit van de leden dringend gewenst.

Hopelijk wordt 2013 een stuk socialer en menselijker, ondanks de heersende kille en neoliberale wind die nog in Venlo en Den Haag waait.
Graag tot ziens op dinsdag 8 januari om 19.00 uur in glazenap de grote zaal van Ontmoetingscentrum de Glazenap, Spechtstraat 58 in Tegelen (ruime parkeerplaats aan voorzijde bij supermarkt, zaal is vrij toegankelijk).
Een aansprekende gast zal de presentatie verzorgen en ook zal er gezorgd worden voor een muzikaal optreden.
Reserveer dus alvast 8 januari en kom samen proosten op het nieuwe SP-jaar! Let op: De avond vangt vroeger aan dan gebruikelijk bij ons, om 19.00 uur dus.

Versterk bestuur en fractie, frisse inbreng altijd welkom
Het afdelingsbestuur en de raadsfractie hebben continue behoefte aan de inbreng van de leden. Immers zijn jullie de ogen en oren van de SP. Een kritische blik en frisse/nieuwe denkbeelden zijn altijd welkom. We zijn op zoek naar leden die willen meedenken en meedoen, in de denktank of fractieondersteuning, maar ook richting de verkiezingen van 2014 willen we mensen wegwijs maken en scholen voor het politieke raadswerk.
Interesse, ambitie maar onzeker of je wel de juiste persoon bent? Waag de sprong, het is vaak eenvoudiger dan men denkt. Elk lid kan zich verkiesbaar stellen. Mee doen en/of vragen? Bel of mail met Jack Geelen.

Doe mee en steun de SP. Nu is de tijd. Sluit je aan.