SP-stemmers: bedankt voor de steun!

12 september 2012

SP-stemmers: bedankt voor de steun!

stemmers bedankt Zojuist, om 21.00 uur, sloten de stembureaus. De eerste voorlopige uitslagen druppelen binnen maar wat het echt gaat worden weten we vannacht pas zeker. De vraag is welke koers Nederland op zal gaan: het kille en asociaal rechtse afbraakbeleid of sociaal de crisis uit over links, met de SP?

Emile RoemerSP-lijsttrekker Emile Roemer: “Wat vanavond het eindresultaat wordt, blijft spannend. Bij deze verkiezingen geldt zeker dat werkelijk elke stem telt. Veel mensen hebben tot het laatst gewacht om te beslissen of en zo ja, wat ze gaan stemmen. Op televisie, radio en internet - natuurlijk ook op www.sp.nl - kunt u naast uitslagen ook onze commentaren volgen. Tegen 22.00 uur hoop ik mijn reactie op de uitslag te kunnen geven. Rond 23.00 uur volgt nog vanuit Den Haag een terugblik met de lijsttrekkers van de grotere partijen van deze verkiezingen. Dat wordt live uitgezonden op Ned1.”

stemmers-bedankt

Roemer: “Vanavond kennen we de uitslag. Daarna gaat het werk weer verder. Het vertrouwen in de SP is de laatste weken nog verder toegenomen en veel mensen hebben de overtuiging in onze partij gevonden. Dat vormt het stevige fundament onder wat we deden en blijven doen in de nieuwe Tweede Kamer en hopelijk ook in een kabinet.”

SP-kandidaat-Kamerlid Ton Heerschop: “Het zou de nieuwe Tweede Kamer Ton_Heerschop sieren om het signaal van de kiezer serieus te nemen en op te pakken. Er is werk aan de winkel, de SP neemt graag haar verantwoordelijkheid om Nederland menselijker en socialer te maken. Als ook de nieuwe coalitie over rechts gaat dan kan ze van ons de komende jaren stevige oppositie verwachten! Maar het liefst nemen we dus zelf deel aan het bestuur. Wilt u de SP nog groter en sterker maken? Sluit u dan aan, samen kunnen we de boel veranderen, word lid van de SP.”