Kom op voor een sociaal en solidair Nederland!

4 september 2012

Kom op voor een sociaal en solidair Nederland!

socialewoestijn-geldenjeleven Op zaterdag 8 september houdt de FNV in zes steden manifestaties tegen de sociale woestijn. Net als de SP zijn ze vóór een sociaal en solidair Nederland. En dat willen ze aan zoveel mogelijk mensen laten weten zodat we met z’n allen de juiste keuze maken bij de verkiezingen op 12 september. Laat je stem horen. Kom 8 september naar Amsterdam, Groningen, Schiedam, Eindhoven, Nijmegen of Bergen op Zoom.

Op de website www.socialewoestijn.nl; is de FNV duidelijk: “Kies sociaal en solidair bij de Tweede Kamer-verkiezingen op 12 september!”, zegt de FNV tegen de Nederlandse stemmers.

Sociaal en solidair is volgens de FNV:
• Een onbelaste reiskostenvergoeding. Je moet niet hoeven betalen om te kunnen werken. Geen forenzentaks dus, die mensen zes- tot wel twaalfhonderd euro per jaar gaat kosten.
Goede ontslagbescherming. Ongeacht je arbeidscontract. Voor flexwerkers na 1 jaar op dezelfde plek een vast contract. Met recht op scholing. En een "flexheffing" voor werkgevers. Zekerheid, voor álle werknemers dus, met vaste baan of flexibel contract.
• Een flexibele, fatsoenlijke AOW en goed pensioen. Je kiest zelf of je met 65 wilt stoppen of doorwerkt.
Behoud van koopkracht. Dus geen btw-verhoging van 19 naar 21 procent. Voer een vermogensbelasting in of verhoog de vennootschapsbelasting voor bedrijven. En bezuinig verstandig, dus geen afbraakbeleid.
Betaalbare, goed toegankelijke zorg. Dus geen verdubbeling van het eigen risico in twee jaar tijd. Maar wel kijken waar het goedkoper kan: bij de miljoenen die weglekken naar overbetaalde bestuurders en te dure medicijnen.

De FNV zegt daarbij dat sociaal en solidair ook is: snel duidelijkheid over de hypotheekrenteaftrek, betaalbaar en toegankelijk onderwijs, investeren in onderwijs en samen zorgen voor goede publieke voorzieningen.

In bovenstaande punten kan de SP zich socialewoestijn-pekenverenRutte helemaal vinden. Daarom steunen we de oproep van de FNV om 8 september naar de manifestaties te gaan. Samen gaan we de strijd aan tegen het afbraakbeleid van rechts. Durf te strijden, durf te winnen. Zien we elkaar op 8 september?

Kijk hier voor informatie over opstapplaatsen, busvervoer en aanmelding voor de manifestaties.

Actiewebsite ‘sociale woestijn’ van vakbond FNV