SP op gesprek in Arcen: “Blijf nog even”

23 mei 2012

SP op gesprek in Arcen: “Blijf nog even”

30-07-2009 65blijft65 2 Op Hemelvaartsdag was de SP te vinden op de Aspergemarkt in Arcen. Met ledenwerfkaarten en de ‘1voorAllen’-flyer spraken we de bezoekers aan over de val van het kabinet en de alternatieven van de SP. Na een paar uur moesten we stoppen omdat al onze onafscheidelijke en altijd zeer gewilde sponsjes op waren. De marktkraamhouders wilden liever niet dat we gingen.

De zon straalde warm en het was gezellig druk in het centrum van Arcen waar op 17 mei de ‘Aspergemarkt’ werd gehouden en dus vele marktkramen de sfeer nog aangenamer maakten. De SP-Venlo was vanaf half twee ’s middags op de Aspergemarkt aanwezig om het gesprek aan te gaan met mensen. Daar was weinig voor nodig want velen wilden graag hun ongenoegen kwijt over de streken van het kabinet-Rutte van VVD-CDA-PVV en de haastig gesloten Kunduzcoalitie (VVD-CDA-D66-GL-CU) en hun kille bezuinigingsplannen.

17-05-2012 Arcen1

Uiteraard is de SP blij met de val van het meest rechtse kabinet ooit. Voorzitter Peter Nelissen: “Ook in Venlo zijn de gevolgen van het afbraakbeleid merkbaar. Hopelijk is dat met de kabinetsval afgelopen maar zolang andere partijen Rutte2 mogelijk maken schiet niemand er wat mee op. Gelukkig zijn er op 12 september verkiezingen, vervolgens kan het kabinet-Roemer1 aan de slag en kan Nederland weer opstaan en de SP orde op zaken stellen”.

17-05-2012 Arcen2

De mensen konden onze aanwezigheid waarderen. Nelissen: “Binnen twee uur hadden we ongeveer duizend tomatensponsjes en ledenwervingskaarten uitgedeeld (enkele nieuwe leden schreven zich ter plekke in!), veel positieve reacties en gesprekken gehad. Zelfs de marktkraamhouders vonden het jammer dat we gingen. Doordat we met mensen spraken hielden we ook publiek bij hun kramen maar het was vooral de goede sfeer en gezelligheid die ons bond. Maar ja, we waren weer snel door ons campagnemateriaal heen en we willen ook niet met lege handen mensen tegemoet treden…”

We kijken terug op een leuke en succesvolle middag in Arcen. Zeker tot een volgende keer maar de SP is eigenlijk altijd in de buurt.

Vindt u ons goed bezig? Maak de SP groot en steun ons
Dossier 1voorallen