Thema-avond Eurocrisis en pensioenen

6 april 2012

Thema-avond Eurocrisis en pensioenen

plat_euro Maandag 16 april organiseert de SP-afdeling Venlo een openbare discussieavond over de EU, Euro(pa) in crisis en de veranderingen in het pensioenstelsel. Partijsecretaris Hans van Heijningen komt speciaal hiervoor naar Venlo. Hij gaat in gesprek over de eurocrisis, onze pensioenen, de financieel-economische gevolgen, oplopende werkloosheid en de sociale zekerheid die onder druk wordt gezet. Komt u ook?

Hans van Heijningen: “De economische crisis lijkt alleen maar te zijn verhevigd. hans_van_heijningen Terwijl via een Europees steunfonds honderden miljarden zogenaamd in Griekenland worden gepompt, krijgen de banken die de crisis veroorzaakten alle hulp en krijgen de gewone Grieken het steeds moeilijker. Ook Nederland levert miljarden aan het steunfonds, geld dat we misschien nooit terug zien, en tegelijkertijd bezuinigt het kabinet van VVD en CDA met steun van PVV en SGP, op de mensen die het al zwaar hebben.”

Hans van Heijningen staat stil bij het ontstaan van de ellende waarin we ons nu bevinden en gaat in op de oplossingen van de SP.
Ook vertelt hij over de kabinetsplannen voor het ‘hervormen’ van het pensioenstelsel en het ophogen van de pensioengerechtigde leeftijd. Ook vertelt hij waarom pensioenuitvoerders kampen met geldgebrek terwijl er genoeg geld in kas is om de pensioenen uit te betalen maar ze toch willen korten op zelfs de huidige pensioenen.

Discussieavond_Eurocrisis

De komende maanden worden beslissend voor de toekomst van onze sociale zekerheid en de pensioenen. Tijdens de discussieavond van de SP zal hier uitgebreid bij worden stil gestaan.
Journalist en programmamaker Twan Mariën (Omroep Venlo) leidt de avond in goede banen en zal de discussie aanwakkeren met prikkelende vragen.

De thema-avond is op maandag 16 april 2012 in Huize Maagdenberg, Maagdenbergplein 11 te Venlo en begint om 19.30 uur, de zaal is open vanaf 19.00 uur. De avond is vrij toegankelijk en duurt tot circa 22.00 uur. Kom ook en laat je informeren, stel je vragen en deel je zorgen.

Hans_van_Heijningen Hans van Heijningen (1953) is sinds 2005 partijsecretaris van de SP. Hiervoor was hij fractiemedewerker op het gebied van ontwikkelingssamenwerking en buitenlandse zaken. Ook was hij coördinator van XminY Solidariteitsfonds en betrokken bij het platform Keer het Tij en diverse campagnes voor vrede, beschaving en andersglobalisering.

Bekijk hier de SPeciale flyer (PDF-link)
Animatie: Europa: Toen, nu en straks, in 15 minuten
Animatie: Het pensioenplan is niet eerlijk