Emile Roemer in Glazen Huis Venlo

18 december 2010

Emile Roemer in Glazen Huis Venlo

18-12-2010 Glazen Huis Emile Roemer 1 Emile Roemer was vanmorgen te gast in de glazen radiostudio van Omroep Venlo. Niet alleen presenteerde hij mee, ook riep hij mensen op te doneren voor het goede doel van deze actie, de M.A. Run, en nam hij daarvoor zelf ook een dikke cheque mee.

SP-fractievoorzitter in de Tweede Kamer Emile Roemer kwam vandaag op bezoek naar Venlo en presenteerde mee tijdens de radio-uitzending van het 'Glazen Huis' van Omroep Venlo FM, dat zoals elk jaar voor het Venlose stadhuis staat en geld ophaalt voor het goede doel. Dit jaar is dat de M.A. Run.

18-12-2010 Glazen Huis Emile Roemer 1 Emile Roemer en SP-raadslid Ton Heerschop (links) overhandigden namens de SP-Venlo een cheque van 100 euro voor het goede doel.

Naast de uitzending deelde Roemer en Venlose SP-leden op de Markt zoetigheid uit. Roemer: "Na het zuur van de kredietcrisis en bezuinigingen komt het zoet. En zolang dat zoet uitblijft, delen we het zelf maar uit."

18-12-2010 Glazen Huis Emile Roemer 3 De kerstkransjes, koekjes en chocolaatjes werden we als vanzelf kwijt.

Tussen 09.00 en 11.00 uur fungeerde Roemer als 'sidekick' van de vaste presentatie. Naast het aankondigen van platen, optredens en verzoeknummers werd hij zelf ook geïnterviewd. Roemer: "Het is hoogtijd voor 'solidari-tijd', tijd voor Solidariteit, laat dat de gedachte en het doel zijn voor 2011."

18-12-2010 Glazen Huis Emile Roemer 5

Op de vroege bitterkoude ochtend was het voor het stadhuis nog niet zo druk. Toch kwamen er mensen naar het Glazen Huis om niet alleen een donatie te storten maar ook om Emile in levende lijve te zien. Een gezin uit Boxmeer kwam speciaal naar Venlo omdat de jongste zoon met Roemer op de foto wilde.

18-12-2010 Glazen Huis Emile Roemer 4 Het Glazen Huis van Omroep Venlo op de Markt, met links voor het stadhuis het podium waar diverse artiesten en bands optreden.

Twee uur radiomaken ging Roemer goed af. Misschien een optie om na z'n politieke carrière dit vaker te gaan doen. Zijn eigen verzoekplaat van Metallica en een vrouw die een plaat van Iron Maiden kwam aanvragen, werden afgewezen omdat het nog te vroeg zou zijn voor hardrock... Beiden moesten genoegen nemen met Intwine en John Lennon, ook niet verkeerd.

18-12-2010 Glazen Huis Emile Roemer 2 Mevrouw Zegers (met muts) mocht haar verzoekplaat zelf aankondigen.

Om 11.00 uur moest Roemer de microfoon overdragen aan de volgende tijdelijke sidekick. De inzamelingsactie gaat gewoon door dus u kunt blijven doneren voor de M.A. Run, het goede doel dit jaar van de Glazen Huis actie.

straolendesterre

De actie 'Straolende Sterre' van Kiwanis Venlo Sintermerte en Omroep Venlo bracht eind 2009 bijna 29.000 euro op voor de stichting 'Sôkkertante' en 'Ein Ons Gelök', die zich inzetten voor minder bedeelde of gehandicapte kinderen en de gehandicapte-carnavalszitting.
Dit jaar gaat de opbrengt naar de Maria Auxiliatrix Run, ofwel de M.A. Run, die jaarlijks een feestweekend organiseert met als hoogtepunt de motortoertocht voor mensen met een beperking dwars door de gemeente, waarbij vele honderden motoren met zijspan de mensen een onvergetelijke dag bezorgen.

Actiewebsite organisatie Kiwanis Venlo Sintermerte 'Straolende Sterre'
19-12-2010: Omroep Venlo: 'Straolende Sterre-actie brengt 8.500 euro op'