Kom in actie tegen uitbuiting van de postbodes

5 september 2010

Kom in actie tegen uitbuiting van de postbodes

logo red de postbode Kom op zondag 12 september naar de demonstratie “Red de Postbode” in Rotterdam en steun de 15.000 gezinnen die getroffen worden door het massaontslag bij TNT Post.

Het grootste massa-ontslag sinds de mijnsluitingen dreigt. Van de TNT-directie moeten alle voltijdspostbezorgers eruit – 15.000 mensen. TNT maakt van echt werk pulpbanen. Iedereen moet in deeltijd en op stukloon. Ook worden TNT’ers geïntimideerd en onder druk gezet om zich koest te houden.

Dagelijks staan SP’ers aan de poorten van TNT vestigingen om de postbodes een hart onder de riem te steken. Zowel onder de postbodes als SP’ers is er veel enthousiasme voor de actie. Bij verdeelcentra worden, vaak samen met Kamerlid Sharon Gesthuizen, flyers uitgedeeld en gaan SP’ers in gesprek met postbodes die ontslagen dreigen te worden.

red de postbode SP'ers in gesprek met een postbode van TNT.

Bij dit onrecht kun je als mens, maar zeker al SP’er, niet stil blijven zitten. We steunen de TNT’ers in hun strijd tegen deze wantoestanden en geven blijk van onze solidariteit. Doe mee en steun onze postbodes, kom naar de demonstratie/manifestatie op zondag 12 september. Start om 13:00 uur op Plein 1940 (vlakbij metrostation Churchillplein) waarna we demonstratief door het centrum van Rotterdam lopen.

Voor meer informatie, zie de actiewebsite: www.reddepostbode.nl
Meehelpen om de demonstratie in goede banen te leiden? Geef je op via: actie@reddepostbode.nl
16-08-2010: Actie bij Arbeidsinspectie tegen intimidatie bij TNT