VVD opvallend vaak eens met SP

20 maart 2010

VVD opvallend vaak eens met SP

radio-interview Omroep Venlo FM start vanaf vandaag met een wekelijks politiek discussieprogramma. In de eerste uitzending debatteert SP-voorman Alexander Vervoort met VVD-raadslid Martin Camp over de gemeentelijke begroting en de verhoudingen in de raad.

Naast de discussie tussen de SP en VVD is er in het eerste halfuur aandacht voor de leiderswissel binnen de lokale PvdA. Raadsleden Vera van de Wiel en Hay Janssen geven uitleg waarom nu het fractievoorzitterschap binnen de PvdA-fractie is overgedragen.

radio-interview De discussie tussen SP'er Alexander Vervoort en VVD'er Martin Camp ging over de keuzes die gemaakt moeten worden in de lokale begroting, investeren in plaats van bezuinigen, hoe raadsleden onder de mensen moeten gaan, en over de neo-liberale signatuur van het zittende gemeentebestuur waarin de VVD oppermachtig lijkt en CDA en PvdA vooral mogen aanschuiven.
Martin Camp (VVD) is het in de uitzending vooral eens met de kritiek van de SP. Dat is opvallend te noemen maar misschien ook een aanzet tot sociale verbeteringen voor Venlo?

In het nieuwe radioprogramma onder de naam 'Markt 2' discussiëren lokale politici onder leiding van presentator Twan Mariën. Pittige discussies, heldere commentaren en scherpe analyses, worden afgewisseld met politiek nieuws en muziek. Wekelijks worden twee onderwerpen behandeld die telkens worden ingeleid met een stelling. Tenminste twee gasten gaan vervolgens met elkaar over het onderwerp in discussie.

Het programma wordt uitgezonden op zaterdag tussen 13.00 en 14.00 uur, en herhaalt op zondag om 07.00 en 22.00 uur. Omroep Venlo radio is in de ether te ontvangen via 96.9 FM en op de kabel via 87.5 FM.