SP schuift aan bij 'Aan tafel politiek'

16 oktober 2009

SP schuift aan bij 'Aan tafel politiek'

logo omroep venlo Vanavond is SP-lijsttrekker Alexander Vervoort te gast in het tv-programma 'Aan tafel politiek' van Omroep Venlo. Daarin wordt hij aan de tand gevoeld over enkele brandende onderwerpen die spelen in de komende verkiezingen.

Presentator Ruud Stikkelbroeck stelt de komende weken alle lijsttrekkers aan de kijkers voor. Alexander Vervoort Vanavond schuift Alexander Vervoort, lijsttrekker voor de SP, in het programma aan.
De vragen die aan bod komen zijn onderwerpen over de persoon zelf, vragen over de ambitie, kieslijst en het programma van de partij, standpunten inzake 'Made in Venlo', coffeeshopbeleid, financiering VVV-stadion, stijging gemeentelijke belastingen, koopzondagen, versneld uitvoeren van grote projecten, cameratoezicht en de A74.

aantafel Hoofdredacteur Ruud Stikkelbroeck in het decor van 'Aan tafel politiek'.

Door het woud van 14 partijen uw favoriete kiezen.
Voor de zwevende en twijfelende kiezer wordt dat de belangrijkste opgave de komende tijd. De gemeente Venlo en Arcen&Velden komen op 19 oktober aanstaande weliswaar met de Kieskompas, een lokale stemwijzer, maar daarmee redden veel kiezers het nog niet.
Er is immers keuze genoeg uit partijen, of misschien wel teveel keuze. Er doen zo veel partijen mee aan de gemeenteraadsverkiezingen in Venlo, dat de bomen door het bos onzichtbaar worden. Veel partijen kun je tegen elkaar afstrepen want ze vertonen te veel overeenkomsten met elkaar, behoren tot dezelfde fractie of zijn door een lijstverbinding aan elkaar gebonden. Dat tegen elkaar afstrepend zijn er eigenlijk maar 10 partijen of 8 lijsten, net hoe je het bekijkt.

Naast overeenkomsten tussen partijen zijn er gelukkig ook verschillen waardoor de juiste keuze weer iets gemakkelijker wordt. SP De Frisse wind! Een partij die verschillend van de rest is heet SP, nieuwkomer die de frisse wind door het stadhuis laat waaien.
De SP is een partij met harde kritiek, eigen alternatieven, realistische oplossingen, geworteld onder de mensen in de buurten, weet wat er speelt en gedaan moet worden met een frisse blik vol hoop en optimisme.

Kijk vanavond of in de herhaling naar het interview met de SP op Omroep Venlo 'Aan tafel politiek'.

Bekijk hier de uitzending terug