Informatie- en discussieavond 'Europa'

5 mei 2009

Informatie- en discussieavond 'Europa'

Vier juni kan er weer gestemd worden voor het Europees parlement. Een goede aanleiding voor de SP Horst aan de Maas om op 11 mei een informatie- en discussieavond te organiseren met als thema 'Europa'. Deze bijeenkomst vindt plaats in het kader van de cyclus 'SP on tour'.

In vier bijeenkomsten (steeds in een ander dorp van de toekomstige fusiegemeente) worden actuele thema’s aangesneden. De eerste avond - in Sevenum - ging over de economische recessie. De bijeenkomst van maandag 11 mei gaat in op de relatie tussen 'Europa' en de gemeente en de regels voor en de rechten van ondernemers en werknemers.

Na een inleiding door Kartika Liotard, Europarlementariër voor de SP, gaan gouverneur Leon Frissen en Thijs Coppus, fractievoorzitter van de SP in Provinciale Staten, via een vragenspel met elkaar in debat over de voors en tegens van 'Europa'.

In een tweede debat kruisen ondernemer Jan Nabben en Hans Hupkes van FNV Bondgenoten met elkaar de degens over de regels voor en rechten van respectievelijk ondernemers en werknemers.

Nadat Leon Frissen en Thijs Coppus de gelegenheid hebben gekregen om ieder hun visie te hebben gegeven op wel of niet gaan stemmen voor het Europarlement, kan het publiek in discussie gaan met of vragen stellen aan een forum, bestaande uit Liotard, Frissen, Coppus, Nabben en Hupkes.

De informatie- en discussiebijeenkomst op maandag 11 mei begint om 19.30 uur in café / zalencentrum De Leste Geulde, Noordsingel 75 in Horst. Entree is gratis. U bent van harte welkom. Graag tot dan!

Voorafgaande aan de informatie- en discussieavond geeft de SP Horst aan de Maas een boekje uit met als titel “Europa en gemeenten”. Onder andere wordt ingegaan op wat 'Europa' betekent voor de gemeente, hoe 'Europa' bepaalt dat de bananen wel of niet krom zijn en hoe de SP denkt over 'Europa'. Het boekje kan besteld worden bij het secretariaat van de SP Horst aan de Maas, 077 398 5312 (kosten: 1 euro).

Campagnewebsite "Nederland wil minder Brussel'
Kandidatenlijst SP voor de Europese verkiezingen
Standpunten SP over de EU
Download het SP-verkiezingsprogramma ‘Een beter Europa begint in Nederland’ (PDF, 3.1 MB)