Complimenten voor de Venloop

22 maart 2009

Complimenten voor de Venloop

U kent de SP als een uitermate kritische partij die graag vertelt hoe het beter kan. Maar we willen ook wel eens de pluimen uit de kast halen want vandaag was weer de Venloop, een evenement dat zich in de afgelopen jaren in sneltreinvaart heeft weten te ontwikkelen en pure Venlo promotie is geworden.

De Venloop is om een andere reden ook een mooi evenement. Want hier ontmoeten amateurs, beginners, professionals, jong en oud elkaar en voor iedereen is deelname mogelijk. Dat is de sport in al haar breedte die ons als partij zeer aanspreekt. Geen miljoenenbegroting voor enkele deelnemers maar van wat wij er van zien een afgewogen budget, om het evenement en de deelnemers op de kaart te zetten.

Natuurlijk zal er vandaag voor de bewoners naast het parcours enige overlast zijn geweest. Maar je kan het ook omdraaien; men is getuige van een prestatie van mensen waarbij voor de meeste deelnemen belangrijker is dan winnen. venlo markt Venlo als sportstad is helemaal zo gek nog niet.
Al enkele jaren nemen Venlonaren met medewerking van de gemeente deel aan de Nijmeegse Vierdaagse waarbij het gemeentelogo ook prominent in de omgeving van Nijmegen zichtbaar is. Maar ook VVV doet het weer goed in de eerste divisie en we hopen als SP dat de burgervader in april mag speechen op een overvolle feestelijke markt!

Venlo sportstad, daar zit wat in! Het klinkt bijna als een gelikte slogan in een reclamecampagne. Maar daar waar het de breedtesport betreft wil de SP graag meedenken en haar medewerking geven. De Venloop is daar een mooi voorbeeld van, zo zouden we wellicht meer mensen bij sport kunnen betrekken want sport verbroederd!

Ook dit jaar was weer een mooie editie met een mooi parcours door de drie grote woonkernen van de huidige gemeente Venlo. Wie weet besluit men volgend jaar wel tot een langgerekt traject aan de oostoever van de rivier als alternatief. Misschien een hele marathon langs de Kasteeltuinen of de brouwerij in Arcen? We kunnen alleen maar fantaseren waar de organisatie de Venloop heen zal ontwikkelen de komende jaren. We wensen ze daar veel succes mee!

Complimenten aan de mensen die dit hebben opgezet en ook aan de gemeente die er ieder jaar weer de nodige ondersteuning aan levert. Voor de lopers hopen we dat zij een uiterst sportieve en mooie dag hebben gehad. Hoewel voor velen de prestatie telt, hopen we dat ze ook vooral hebben genoten, ook namens de SP afdeling Venlo bedankt en tot volgend jaar!!