Leden spreken zich uit

10 april 2008

Leden spreken zich uit

09-04-2008 ALV 2 Woensdagavond 9 april was de eerste echte ledenvergadering van dit jaar. In het ons inmiddels vertrouwde Kafee de Splinter stonden enkele belangrijke discussiepunten op de agenda, mochten de leden zich uitspreken en viel er ook wat te kiezen.

Belangrijkste discussie deze woensdagavond ging over de integratienota. Na een goede stevige discussie onder leiding van de bestuursleden Ton Heerschop en Petra Zegers, kon dit gedeelte worden afgerond met een hoop inbreng voor de Regioconferentie van 19 april in Roermond, waar de nota verder wordt aangevuld door onder meer de zes deze avond gekozen afgevaardigden vanuit de afdeling Venlo.

09-04-2008 ALV 1

Daarnaast werd deze ledenvergadering de vraag gesteld of de SP mee moet doen aan de door de herindeling met Arcen&Velden vervroegde gemeenteraadsverkiezingen in november 2009? De leden gaven in grote meerderheid aan dat de afdeling de intentie moet hebben om toe te werken naar deelname aan die verkiezingen. Deze taak neemt het afdelingsbestuur tot zich en zet de ingeslagen lijn daarmee verder in gang.

09-04-2008 ALV 3

Statenlid Thijs Coppus vertelde over de SP in Provinciale Staten, en het bezoek dat de leden kunnen brengen aan het provinciehuis en de SP-fractie.

Verder waren er de bespreekpunten over het jaarplan 2008, het verslag 2007, bevindingen van de kascontrolecommissie, en het bekrachtigen van het zittende afdelingsbestuur.

Om klokslag half elf, na een discussievolle en informatierijke avond, kon afdelingsvoorzitter Alexander Vervoort de bijeenkomst afsluiten door de aanwezigen te bedanken voor hun inbreng en te feliciteren met de genomen besluiten, en wenste iedereen wel thuis.