SP tekent bezwaar aan tegen locatie nieuwe brandweerkazerne

27 februari 2008

SP tekent bezwaar aan tegen locatie nieuwe brandweerkazerne

brandweerwagen SP De SP ziet zich genoodzaakt om bezwaar te maken tegen de nieuwe locatie van de brandweerkazerne aan de Ariënsstraat in Tegelen. Deze locatie betekent in de ogen van de SP, na opheffing van de post Blerick en de samenvoeging van de hoofdkazerne met de post Tegelen, een te grote verschraling van een gedegen brandweerzorg in de gemeente Venlo.

Daarnaast is de SP van mening dat de locatie het uitrukken van de brandweer direct laat uitkomen op een te zwaar belaste infrastructuur. Nu al staan regelmatig files ter hoogte van deze locatie. Deze verkeersdruk zal ook de opkomst van de vrijwilligersploegen niet bevorderen.

De SP is voorstander van een gedegen en doordachte brandweerzorg binnen de gemeente en heeft groot respect voor de beroepskrachten en vrijwilligers. Het plaatsen van de kazerne op de voorgenomen locatie zal volgens de partij leiden tot vertragingen in de opkomsttijden. Het kan niet zo zijn dat een politieke blunder om de kazerne op de voorgenomen plek te plaatsen, straks tegen de brandweer wordt gebruikt als zij de aanrijtijden niet kunnen realiseren.

Download hier het bezwaarschrift SP aan het College van Burgemeester&Wethouders