Nationale Petitie voor EU-referendum

30 september 2007

Nationale Petitie voor EU-referendum

Ho! niet zo!Na de draai van de PvdA inzake het referendum over het nieuwe Europese verdrag, zal de SP zich maximaal inzetten om alsnog via publieke druk een volksraadpleging af te dwingen. Via www.referendumnu.nl wil de SP met alle voor- én tegenstanders, van alle politieke gezindten, een oproep doen aan de coalitiepartijen om een referendum mogelijk te maken. Daarvoor wordt ook de hulp ingeroepen van VVD, Partij voor de Vrijheid, GroenLinks, D66, Partij voor de Dieren, vakbonden en maatschappelijke organisaties.

Harry van BommelInitiatiefnemer Harry van Bommel: “Een forse meerderheid van de bevolking wil zich uitspreken over het nieuwe verdrag. Voorstanders en tegenstanders, linkse en rechtse mensen, conservatieven en progressieven. Die betrokkenheid is heel belangrijk voor de toekomst van Nederland en Europa. De regering geeft een zeer slecht signaal af door een referendum af te wijzen. De PvdA-top laat blijken totaal vervreemd te zijn van haar achterban door in meerderheid tegen een volksraadpleging te zijn. Wij hopen genoeg publieke druk op de politiek uit te kunnen oefenen om alsnog een referendum af te dwingen. De beste manier om de mensen te betrekken bij Europa, is een nieuw referendum uitschrijven. De beste manier om de mensen van Europa en de politiek in het algemeen te vervreemden, is een referendum blokkeren.”

Teken hier voor een referendum!