SP Venlo aanwezig bij symposium over Iran: 'Dader of Doelwit?'

2 juli 2007

SP Venlo aanwezig bij symposium over Iran: 'Dader of Doelwit?'

Iran symposium In Irak is nog steeds oorlog gaande en even verderop in Afghanistan ook, maar een land als Iran dat er precies tussenin ligt, staat ook op het 'verlanglijstje' van de VS om aan te vallen. Nu al schermt de regering Bush met dreigende taal en zachte "bewijzen", vooral over Irans nucleaire energie programma. Daarom organiseerde de SP afgelopen zondag in Rotterdam een symposium onder de noemer 'Iran, dader of doelwit?' Ook enkele leden van de SP-afdeling Venlo waren daarbij om zich te informeren over wat de wereld mogelijk te wachten staat.

Kader AbdollahSchrijver/ columnist Kader Abdollah

Over het nucleaire programma van Iran kun je veel zeggen, maar het neem niet weg dat daardoor een land 'zo maar' mag en kan worden gebombardeerd. De berichtgeving in de media is gekleurd en de VS zouden louter uit zijn op controle en politieke invloed in dat land. Kortom: we zijn de ene oorlog en ellende nog niet voorbij, of de volgende staat al op de loer.
zaalHierover gingen enkele sprekers met elkaar en de aanwezigen in discussie.

De SP zegt nu al hetzelfde als destijds met Irak: Nee tegen de oorlog, nog voor dat die begonnen is!!!

Voor meer informatie over het symposium, het verloop hiervan, en het mogelijke toekomstbeeld voor Iran, Nederland en vooral de rest van de wereld; kun je een verslag met foto's bekijken via onderstaande weblinks.

Weblog van SP-Eerste Kamerlid Anja Meulenbelt
Weblog van SP-Tweede Kamerlid Harry van Bommel