Het laatste zetje

3 maart 2007

Het laatste zetje

sponsjes in doosDe verkiezingscampagne loopt op z'n einde. Na enkele wervelende weken stonden we vandaag voorlopig voor het laatst op straat, met onze campagnefolders en de bekende schuursponsjes. Met name deze vinden altijd gretig aftrek. Veel mensen willen de spons benutten om de vieze nasmaak van de vorige verkiezingen en het huidige kabinet, mee weg te poetsen.

Tot onze verbazing zagen we de afgelopen weken geen enkele andere partij op straat staan: maar nu, enkele dagen voor de verkiezingen, komen ze ook uit hun torens gekropen. Steeds weer verbijsterend die arrogantie dat men denkt, door 1 keer met verkiezingen je gezicht te laten zien, dat men daarmee het vertrouwen krijgt van de burger. U kent de SP inmiddels als geen ander en weet dat we als SP in weer en wind, met verkiezingen maar vooral buiten verkiezingstijd, op straat staan, om u onze standpunten mee te geven, en om uw mening vragen.

Nog vier dagen en dan maakt u als kiezer uit wat de koers gaat worden in Limburg en in de Eerste Kamer. Wilt u dat de huidige coaltie van CDA, PvdA en CU (waar niemand om gevraagd heeft) ook een meerderheid krijgt in de Staten en de absolute macht in de Eerste Kamer; dan moet u vooral geen SP stemmen.
Bent u van mening dat het veel beter, socialer en menselijker kan; dan kan uw vertrouwen in de SP een ommezwaai betekenen, en tevens de arrogantie van de macht weer met beide benen op de grond zetten, zodat ze beseft dat ze elke dag opnieuw uw vertrouwen moet zien te winnen!

Aanstaande woensdag kan in meerdere opzichten een bijzondere dag worden. De SP kan voor de derde keer op rij een enorme overwinning boeken, de SP kan nog groter worden in de Provinciale Staten, en wanneer u dat wil meeregeren, en de SP groeit in de Eerste Kamer en krijgt ook daar meer invloed, zodat het kabinet haar uiterste best moet doen om met fatsoenlijke voorstellen voor de dag te komen, die getoetst zijn aan gelijkwaardigheid, menselijke waardigheid en solidariteit: dé meetlat van de SP.

Mogen we wederom op uw vertrouwen rekenen?
Het kan anders, menselijker en socialer. Voor een beter Limburg: SP lijst 4.

Alexander Vervoort, Tegelen, nr 12
Tom Sanders, Venlo, nr 23