SP presenteert verkiezingsflyers op de straat

5 november 2006

SP presenteert verkiezingsflyers op de straat

Het campagneteam van de SP Venlo was desluit je aan! afgelopen dagen weer eens sterk op straat aanwezig.
Zo werden op donderdag in de Venlose binnenstad, vrijdag op de Blerickse markt en zaterdag in Belfeld en Tegelen aan de mensen onze nieuwe verkiezingsfolders uitgedeeld.
Ook waren veel Venlose SP'ers zondag aanwezig op het grote Finale Feest bij Burgers' Zoo in Arnhem, waarmee de laatste fase van de campagne werd ingeluid.

Sluit je aan!Onze flyers vonden gretig aftrek wat voor de SP aangeeft, dat de Tweede Kamer verkiezingen een belangrijk thema is voor de mensen, en dat ze graag geïnformeerd willen worden.
Zo kon de SP Venlo in drie dagen, op vier verschillende locaties, ruim 2000 folders uitdelen.
De komende tijd (ook na de verkiezingen) blijft de SP aanwezig in het straatbeeld, zoals men dat van de partij gewend is.

Gezellig Finale Feest in Burgers' Zoo

Iedereen kreeg de gelegenheid om deze zondag, voor een sterk gereduceerd entreebedrag, een bezoek te brengen aan het SP Finale Feest en dit te combineren met een bezoek aan het dierenpark. Vrij vroeg stonden al hele drommen mensen voor de ingang van de SP-feesttent naast Burgers' Zoo in Arnhem. Ongeveer 3.500 mensen kwamen naar het grote Finale Feest, waarmee de laatste fase van de campagne werd ingeluid.

Campagnecoördinator Hans van Heijningen opende het bal: “Waarom organiseren wij dit? Niet zomaar. We doen dit uit dankbaarheid voor al die mensen die keihard werken aan de opbouw van de partij en een beter Nederland. Voor al die mensen die affiches plakken, folders uitdelen, posters achter hun raam plakken en met iedereen het gesprek aangaan.”

Het programma bevatte optredens van Big Black & Beautiful, coverband U2NL, Carmenian Gospel Singers. Verder konden we schateren om Ernesto en Marcellino, mochten we meedoen met een quiz onder leiding van oud-Tegelenaar Huub Stapel, waren er diverse amateurkunstworkshops, konden we speeddaten met kandidaat-kamerleden, kregen we toespraken van lijstduwer Huub Oosterhuis en lijsttrekker Jan Marijnissen. De presentatie was in handen van Sjaak Bral.

Finale Feest 1
De kandidaat Kamerleden worden aan de tand gevoeld door cabaretduo Ernesto & Marcellino

Op diverse locaties in Burgers' Zoo werden workshops gehouden door het Platform Amateurkunst (schilderen, percussie, musical).
Finale Feest 2
Kinderen mochten zich uitleven op Afrikaanse percussie

Tijdens het middagprogramma kon iedereen korte gesprekken voeren met de kandidaten, oftewel speeddaten.
Finale Feest 3
Kamerlid Harry van Bommel (links) in gesprek, met de media letterlijk op zijn nek

De echte U2 was helaas verhinderd, dus gaven de heren van U2NL een spetterend optreden.
Finale Feest 3
De kinderen mochten op het podium meedansen. Da's nog eens kinderopvang en gratis ook!

Lijsttrekker Jan Marijnissen verzorgde de slotspeech met een vlammend betoog en de oproep aan Wouter Bos van de PvdA om kleur te bekennen en de uitgestoken hand van de SP aan te nemen om als één links blok de verkiezingen in te gaan.
Marijnissen

Vrolijk Finale Feest: bij de SP is iedereen een VIP