SP Kamerlid Harry van Bommel bezoekt Venlo

10 november 2006

SP Kamerlid Harry van Bommel bezoekt Venlo

Harry van BommelIn het kader van de landelijke verkiezingen zal dinsdag 14 november SP Tweede Kamerlid Harry van Bommel een bezoek aan Venlo brengen. Van Bommel is buitenlandwoordvoerder in de Tweede Kamer, leidde voor de SP de succesvolle Nee-campagne tegen de Europese Grondwet, en is na Jan Marijnissen en Agnes Kant derde op de landelijke kandidatenlijst van de SP. Tijdens het bezoek zal hij samen met leden van de SP afdeling Venlo te vinden zijn in wijken en buurtcentra.

Ook staat een bezoek aan de kapel van Onze Lieve Vrouwe van Genooi op het programma. Hier zal hij samen met bevlogen mensen een kaarsje opsteken voor een beter Nederland, een Nederland zonder armoede, uitsluiting en onrecht.
Daarnaast zal Van Bommel ook in gesprek gaan met bezoekers van de Blerickse Moskee en het Marokkaans Activiteiten Centrum.
In Belfeld gaat Van Bommel met leden van de dorpsraad en vertegenwoordigers van de andere wijkoverleggen in gesprek over decentralisatie, democratische controle, directe inspraak en de alternatieven van de SP voor democratisch gekozen wijkraden.
Hierna gaan we naar het nog steeds braakliggende terrein waar de toekomstige Maasboulevard ooit zal verrijzen. Daar zal Harry met een ludieke actie aangeven dat wij vóór kleinschaligheid en de menselijke maat zijn: geen prestige, maar prestaties voor de burgers!

Bij de omstreden grenscoffeeshop Roots/Oase zal hij vervolgens de SP-alternatieven voor het vastgelopen softdrugsbeleid presenteren en met aanwezigen hierover van gedachten wisselen.
Ook het poppodium Perron55 heeft een probleem: besluiteloze bestuurders die geen geld meer investeren in dit culturele bolwerk. Harry van Bommel zal daar samen met geïnteresseerden en prominenten uit de muziek- en cultuurwereld praten over onze alternatieven voor een bruisend popbeleid.
Tot slot ook nog een bezoek aan de woonwijk Dr. Poelsplein in Venlo. Voor de belabberde staat van de huurwoningen en problemen die in deze wijk jaren wordt al jaren weggekeken. Harry zal met ons campagneteam wél langskomen.

Bij de bezoeken zal de befaamde SoeP Express aanwezig zijn. Het mobiele kunstwerk van beeldend kunstenaar Joep van Lieshout wordt door de partijactivisten gebruikt om het nieuwe eigen soepmerk van de SP uit te delen: SoeP.
Deze biologische, en diervriendelijke tomatensoep is ontwikkeld in samenwerking met de bekende culinair recensent Johannes van Dam. Iedereen is welkom om te komen proeven.
N.B.: Wijziging in het programma! Spreken met Harry van Bommel in Café Ald Blierick, tussen 13.30u en 15u. Zie ook het programma onderaan.

Programma bezoek Harry van Bommel:

10:30-11:30
Café Central, Markt 22 te Venlo
11:45-12:15
R.K.-Kapel in Genooi, Genooyerweg te Venlo
13:30-14:45
Café Ald Blierick. Iedereen die Harry van Bommel wil spreken heeft hier de kans voor !!! Wij verwachten dat alle SP-leden die ook maar enigszins tijd kunnen vrij maken hier aanwezig zijn, om Harry van Bommel in zijn campagne te steunen en om de vragen te stellen die u bezighouden!
15:00-16:00
Maasboulevard in het centrum van Venlo
16:30-17:30
Café De Herberg, Rijksweg Noord 2a (marktzijde) te Belfeld
18:00-18:45
Grenscoffeeshop Oase, Bevrijdingsweg 16 te Venlo
19:00-19:45
Poppodium Perron55 aan de Kaldenkerkerweg 55 te Venlo
20:30-einde
Dr. Poelsplein en omgeving te Venlo.

alle tijden zijn richttijden: wijzigingen in het programma zijn mogelijk! Tussenligende tijd is de verplaatsing met auto’s.

Harry's Weblog: Op campagne in Venlo