Themabijeenkomst in kader van vrijwilligerswerk en mantelzorg

28 april 2006

Themabijeenkomst in kader van vrijwilligerswerk en mantelzorg

altijd in de buurt.
Traditioneel staat 1 mei bekend als de “Dag van de Arbeid.” De SP organiseert daarom ’s avonds om 20.00 uur in Grand Café de Maagdenberg een informatiebijeenkomst waar vrijwillige arbeid centraal staat. Vrijwilligers en mantelzorgers zijn immers de motor van onze samenleving. Belangeloos zetten zij zich in voor het welzijn van de maatschappij en hun naasten. Toch heeft juist deze groep het steeds moeilijker. Tegen welke knelpunten lopen de vrijwilligers en mantelzorgers aan, wat kan er verbeteren in het lokale beleid en hoe wordt er in andere gemeenten met vrijwilligers omgegaan? Op deze vragen zullen een aantal sprekers samen met de aanwezigen van gedachten wisselen en uitkomsten proberen te vinden. Ook zal op deze avond de aftrap van de lokale bekendheidscampagne plaatsvinden en de lokale afdelingskrant van de SP Venlo worden gepresenteerd.

singer/songwriter Arno Adams Tijdens de avond zijn drie sprekers aanwezig. De eerste is Vera Jacobs, die namens de Stichting Vrijwillige Thuishulp Noord-Limburg het woord voert. De tweede is Thea Nijs, al ruim 30 jaar moeder en mantelzorger van haar gehandicapte zoon. Derde spreker is Henk van Gerven, namens de SP was hij in Oss wethouder van Volksgezondheid, Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Daarnaast is hij jarenlang werkzaam geweest als huisarts. Hij zal een blik werpen op de regelingen en het beleid zoals die in zijn gemeente aanwezig zijn. Tot slot zal zanger Arno Adams tijdens de pauze zorgen voor een muzikale omlijsting.

TIJD OM WAKKER TE WORDEN!!!!Ook zal afdelingsvoorzitter van de SP Venlo, Karin Haas, de afdelingskrant "Venlo SPeciaal" presenteren. Deze krant zal de komende maand in een oplage van 30.000 stuks in alle stadsdelen worden verspreid.

SP Venlo start campagne om bekendheid te vergroten