SP Venlo start campagne om bekendheid te vergroten

26 april 2006

SP Venlo start campagne om bekendheid te vergroten

TIJD OM WAKKER TE WORDEN!!!!
Het klokje tikt. De wekker staat op vijf vóór twaalf. Op de Dag van de Arbeid, maandag 1 mei, is het zover: de SP afdeling Venlo zal dan de aftrap geven voor haar lokale bekendheidcampagne. De Tomaat zal vanaf die dag in alle stadsdelen keihard gaan rinkelen.

Aan de slag in Tegelen, Belfeld, Blerick en Venlo
De hele maand mei staat in het teken van onze bekendheidscampagne. Samen met leden en sympathisanten zullen we op markten, maar ook in de wijken te vinden zijn. Ook organiseren we informatiebijeenkomsten en vragen we u om samen met ons symbolisch de vuile was buiten te hangen: waarvan vindt u dat het beter moet, anders kan of wat verdient meer aandacht? Meld het ons, kom bij onze standjes de vuile was aanlijnen en een kop koffie drinken. Wij zijn er voor u. Wij zetten vol frisse moed onze schouders eronder. Wij willen werk maken van ergernissen en misstanden in onze samenleving. U toch ook?

In de wijken en op straat, altijd actief in woord en daad
Geen verkiezingen, tóch op campagne? Jazeker, want politiek houdt volgens ons veel meer in dan stemmentrekken. Nu alle politieke partijen tijdens de gemeenteraadsverkiezingen volop in de schijnwerpers stonden, is het tijd voor de SP om zich te presenteren. Buiten de gemeenteraad kunnen we samen ook veel bereiken. Niet verkiezingen zijn maatgevend, maar de waardering die je op straat van de mensen krijgt. Zij rekenen je dagelijks terecht af op wat je als partij voor ze betekent, op wat je écht voor ze doet: geen woorden maar daden, dus!

Vanaf de straat op weg naar de gemeenteraad
De SP Venlo was de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen nog niet present. Eerder had het afdelingsbestuur de beslissing genomen om nog niet deel te nemen. Een sterkere en meer solide basis met een brede achterban is volgens de SP noodzakelijk om goede politiek te bedrijven en inhoud te geven aan waar de partij voor staat: een samenleving die gebaseerd is op menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit. Veranderingen bewerkstellig je met mensen zelf, door bijvoorbeeld op te komen voor voldoende speelruimte voor kinderen in de wijken of door de sloop van goedkope huurwoningen aan te kaarten. Daar hoef je niet voor in de gemeenteraad te zitten. Deze denkwijze is een wezenlijk onderdeel van de SP-ideologie: zonder actie ook geen gemeenteraadsfractie. Daarom is onze campagne niet alleen gericht op een grotere naamsbekendheid, maar ook op groei. Met meer leden kunnen we immers ook meer doen: eendracht maakt macht!

Eerste ledenvergadering achter de rug
Op maandag 6 februari organiseerden we onze eerste algemene ledenvergadering waar het afdelingsbestuur werd gekozen. Ook deden we verslag van de activiteiten in 2005 en presenteerden we een ambitieus Jaarplan voor 2006. De campagne is een van de punten in het plan. Verder zullen we in het najaar starten met scholingsbijeenkomsten en willen we ook een Hulpdienst opstarten waar mensen terecht kunnen met allerhande problemen. Politiek is immers mensenwerk.

Verslag van de eerste ledenvergadering