SP Venlo: nieuwbouw Venlose Hockey Club moet wachten

1 februari 2006

SP Venlo: nieuwbouw Venlose Hockey Club moet wachten

Venlose Hockey Club
De Venlose Hockey Club liet gisteren weten na de zomer voor veel geld te willen starten met de bouw van nieuwe kleedlokalen en een nieuw clubgebouw op het sportpark Herungerberg te Venlo. De SP-afdeling Venlo vindt het erg onverstandig om nu plannen te ontwikkelen voor een nieuwe dure accommodatie terwijl de discussie over de varianten voor de aanleg van snelweg A74 nog in volle gang is. Het sportpark Herungerberg zou zo goed als zeker verlegd moeten worden bij de aanleg van snelweg A74 via de alternatieve Klagenfürtvariant. Volgens de SP staat nu al onomstotelijk vast dat de Klagenfürtvariant de beste cijfers heeft en hiermee een reële kans maakt om aangelegd te worden. “Het zou nu erg onverstandig zijn om ruim 1,5 miljoen Euro (waarvan ruim 9 ton belastinggeld) te investeren als straks blijkt dat de club toch moet verhuizen” aldus de partij.

Onlangs werd ook in de Tweede-Kamer een motie aangenomen die minister Peijs van verkeer opriep zowel de zuidelijke Plateauvariant als de oostelijke Klagenfürtvariant opnieuw te onderzoeken en te vergelijken. Mocht hieruit blijken dat de Klagenfürtvariant beter is voor bewoners en milieu, dan is de kans groot dat de Kamer definitief af zal zien van de snelweg via de Plateauvariant en zal kiezen voor het andere alternatief.

SP Venlo blij met Tweede-Kamer motie A74